11/10/2010

תגיות:
,

להלן המכתב שהגיע למשרדנו:

"ברח' יגאל אלון 96 ת"א (בית אמפא) ישנה בריכת ענק בעלת מפלסים לדגי נוי, בעיקר דגי קוי גדולים ודגי זהב. ביום חמישי ה-7.10 ביקרתי באיזור ונחרדתי ממצב הדגים האומללים. הבריכה  מזוהמת ובשני המפלסים התחתונים בקושי נשארו מים ולדגים פשוט אין מרחב תזוזה , הגדולים שבהם אף שכובים במקצת. היה דג גדול מת שהאחרים אכלו ממנו וגם הם נראים הולכים וגוועים.   נאמר לי שמנהל התחזוקה של הבריכה יושב בבית אמפא בכתובת זו, יודע מהמצב (אי אפשר שלא) ופשוט לא עושה דבר זה זמן רב. השוער בכניסה אמר לי שבכל יום מתים דגים. וזה רק הולך ומחמיר.   מבירור נוסף שעשיתי  היום, זה כמה חודשים יש נתק בין חברת ההנהלה והחברה שאמורה לתחזק את הבריכה (משקי מרגולין) ובינתיים הדגים גוועים ביסורים

 

אני מקווה שיש ביכולתכם לעשות משהו

 נ.ב  פניתי גם לעיריית תל אביב"

 

תנו לחיות פנתה לסנ"צ חיים פדלון ראש מדור הגנת הסביבה, ד"ר צבי גלין-הוטרינר הרשותי של ת"א ולדגנית בן דב, הממונה ל חוק צער בעלי חיים. להלן תגובתה עבור הוטרינר הרשותי של תל אביב:

 

"ד"ר צבי גלין שלום

 

להלן פניה בדבר תנאי החזקת דגים בריכת בית אמפא שברחוב יגאל אלון 96, תל אביב.

אודה לבדיקת הנושא ועדכוני בדבר הטיפול בו.

 

בשלב ראשון – שוחחתי עם מר רן מרגולין מחברת "משקי מרגולין" (09-8948626), המבצעים את פעילות ההחזקה של הדגים במקום (כולל הגעה למקום כל מספר ימים) ממנו הבנתי ש"אלקטרה בניה" אמורים לסיים את בניית/שיפוץ הבריכה ושהבעיה נובעת מעיכובים בבניה זו (עיכוב של מספר חודשים). לדבריו – העברת הדגים למקום החזקה אחר לתקופת ביניים הייתה מביאה לתמותה גבוהה בהרבה בגלל הסטרס.

 

לנוחותכם, מצורפות תקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים)(החזקה שלא לצרכים חקלאיים), התשס"ט -2009.

 

בברכה,

 

דגנית בן דב"