17/07/2017

תגיות:
,,

תנו לחיות לחיות מגישה בקשה לבג"צ להצטרף לעתירה כנגד ירי בכלבים בבית שמש, כידידת בית המשפט
תנו לחיות לחיות מצטרפת כ"ידידת בית המשפט" לעתירה שהגישה "מפלגת צדק לכל" נגד משרד החקלאות ועיריית בית שמש, במטרה למנוע ירי בנשק חם בכלבים משוטטים.
זה למעלה משנתיים שאנו בעמותה מתדפקים על כל דלת אפשרית, כותבים מכתבים ומקיימים פגישות עם שר החקלאות וצוות משרדו, אפילו למבקר המדינה הגענו, הכל בניסיון נואש להביא להפסקה מוחלטת של המתת כלבים בריאים חסרי בית בישראל ולעודד עריכת תוכנית לאומית הומנית ארוכת טווח לצמצום התופעה ושמירה על בריאות בעלי החיים ושלום הציבור. לפני כשנתיים ביצענו בהצלחה רבה פרויקט פילוט ניסיוני "עקר-חסן- החזר" בבקעה וביהודה ושומרון, במסגרתו לכדה העמותה כלבים משוטטים, עיקרה/ סירסה, חיסנה נגד כלבת, והחזירה אותם למקום לכידתם. על אף הצלחתו של הפרויקט, שלא הייתה שנויה במחלוקת, משרד החקלאות עצר את הפרויקט וטעמיו עמו.
תוכנית "עקר-חסן-החזר" הינה תוכנית אשר יושמה בהצלחה רבה במגוון מדינות בעולם, ובכללם במדינות בהם מצב הכלבים המשוטטים היה גרוע הרבה יותר ממצבם בישראל, למשל, בהודו.
בחודש אפריל השנה ביצענו את סקר הכלבים הגדול בישראל על מנת לאמוד את היקף התופעה ולדרבן את משרד החקלאות לאמץ את התוכנית המוצעת, לצמצום קהילת הכלבים המשוטטים באופן חכם, יעיל, והומני, ללא הרג.
מחדלו של משרד החקלאות לפעול בנושא משך כל כך הרבה שנים הוא שהביא להתדרדרות המצב בבית שמש. אנחנו משוכנעים כי בעזרת הידע הרב שצברנו בסוגיה, נוכל לסייע לבג"צ להוציא תחת ידו החלטה מושכלת, הומנית ורחוקת רואי. תחזיקו לנו אצבעות!