25/08/2010

תגיות:

הלשכה המשפטית

10 אוגוסט, 2010

לכבוד

עו"ד ערן אטינגר – באמצעות אודליה

היועץ המשפטי

משרד החלקאות בפקס: 03-9485836

ג.א.נ.,

הנדון: קיבוץ הזורע – פינת החי – דחוף!!!

בשם מרשתי, "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על בעלי חיים ובשמירה על זכויותיהם, ובמהשך לשיחתנו מהבוקר, הריני לפנות אליך כדלקמן:

1. לפני מספר דקות הגיע למשרדנו מידע שבתוך שעה יגיעו אנשי משרד החקלאות לקיבוץ הזורע על מנת לוודא השמדת כ – 200 עופות בפינת החי, בהתאם לצו שהוצא ע"י משרד החקלאות, ד"ר פוקומונסקי.

2. יודגש כי מדובר בצו שניתן במעמד צד אחד מבלי לאפשר לבעלי המקום להתגונן; מדובר בצו גורף; ובצו שניתן מבלי לבדוק אפשרויות חלופיות שיצמצמו את הפגיעה בבעלי החיים כגון: הפרדת העופות החולים מהבריאים והשמתם בבידוד (למיטב הבנתי מדובר בכ – 10 עופות).

3. במאמר מוסגר אציין כי הצו מתעלם – באופן בוטה – מההלם הצפוי לילדי הקיבוץ אשר יבקרו בפינת החי (הפינה היא פינת חי טיפולית חינוכית של ילדי הקיבוץ), ייעמדו בפני מקום ריק מבלי להבין מדוע זה הושמדו כל העופות בפינת החי!!!

4. למען הסר ספק, ברור שיש לפעול ובמיידית על מנת למנוע התפשטות המחלה אולם פעולות מניעה שיש בהם השמדה גורפת צריכות להיות – אם בכלל – הפעולות האחרונות אותן מציעה רשות ממשלתית לבצע ובוודאי רק לאחר שנשקלו אופציות חלופיות ושניתנה זכות התגוננת לצד השני.

5. לאור האמור לעיל, אבקש להשהות את ביצוע הצו הגורף עד החלטה אחרת וקביעת מועד לשימוע. לבנתיים אבקש להורות על הפרדת העופות החולים והשמתם בבידוד.

6. לטיפולכם הדחוף אודה!

הנני לרשותך לשם מתן הבהרות נוספות ככל שתדרשנה

בכבוד רב ובב"ח,

עו"ד תמר בוקשפן

יועצת משפטית

העתק:

ד"ר פוקומנסקי