09/08/2010

תגיות:
,,,,

תנו לחיות לחיות בעזרתה האדירה של משטרת פתח תקוה, חולצה היום כלבת לברדור במצב נוראי-הכלבה, חודשיים אחרי המלטה, במצב של רזון, פרעושים ורעב. תנו לחיות לחיות הגישה תלונה במשטרה:


הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים

1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.

2. הגיע לידי דיווח על כלבת לברדור במצב הזנחה קשה. הכלבה נמצאה בבית משפחה ברחוב בפתח תקווה. בעזרת משטרת פתח תקווה, חולצה הכלבה ביום חמישי ה-1 באוגוסט, כשהיא מלאה בפרעושים, רזה ומורבעת ומיד הועברה לטיפול וטרינרי במרפאתו של ד"ר שיינר. לדבריו של נהג האמבולנס שחילץ אותה, הכלבה הייתה קשורה לגזע עץ בחגורה באורך של כ-30 ס"מ, שבקושי אפשרה לה תנועה, כשהיא מלאה בקרציות ורזה כד לכדי כך שרואים את כל העצמות שלה. לכלבה לא היה לא מים ולא אוכל במקום. במקום נכחה אמו של הנאשם, לכאורה, אלה שהיא לא ידעה לומר לשוטרים כיצד הגיעה הכלבה למצב כזה. לדבריו של נהג האמבולנס, על אף שלא היה להם צו לחלץ את הכלבה, מכיוון והכלבה הייתה במצב של שעות ספורות ממוות מצמא ורעב, היא מיד חולצה מהמקום. ד"ר שיינר מסר:"הכלבה הגיעה במצב של תשישות מוחלטת, משקל גופה היה נמוך ב-=10 ק"ג מהמשקל הרצוי שהוא. המשקל הרצוי 35 קילו והכלבה שקלה 25 קילו. הכלבה היתה 5אחרי המלטה עם עטינים גדולים ויבשים מחלב. הכלבה עברה בדיקות דם כלליות שבה התגלה שהיא סובלת מאנמיה קשה כתוצאה מחסר תזונה. מבחינה נפשית הכלבה מאוד מפוחדת ומסוגרת ומתקשה ליצור קשר עם בני אדם. קיבלה כמויות גדולות של מזון, במקום ללעוס את המזון, שאבה את המזון במהירות רבה".
.
4. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.

5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי

6. ברצוני לציין לשבח את פעולתה משטרת פתח תקוה ובעיקר את פעולתו של סול גרינברג, קצין נוער, שתמיד נכון לסייע לבעלי חיים במצוקה.