10/09/2009

לפני 24 שנים התקבצו מספר אוהבי חיות והקימו יחדיו את עמותת "תנו לחיות לחיות".
מיום הקמתה פועלת העמותה במישורים רבים למען רווחת בעלי החיים בישראל ובעולם.
העמותה התחילה מאפס, ללא כל ידע מוקדם כיצד לטפל ולדאוג לבעלי חיים, ללא מקורות כספיים וללא כל הכרה של הציבור. 24 שנים לאחר הקמת העמותה, שמה של עמותת "תנו לחיות לחיות" ידוע בכלל הציבור הישראלי כעמותה המובילה בישראל למען זכויות בעלי חיים.
במשך כל שנות פעילותה הסתמכה העמותה על פעילים, מתנדבים ועובדים מסורים, כגון גב' אתי אלטמן, הרוח החיה שמאחורי העמותה, אשר דאגו וממשיכים לדאוג להמשיך את פעילות העמותה .


עם התפתחות פעילות העמותה, ומיסודה , נוצר הצורך לגבות את פעילות העמותה באמצעות גוף של אגודת ידידים, אשר יהיו בעלי זיקה לבעלי חיים בכלל, ולפעילות העמותה בפרט. גב' אתי אלטמן, דוברת העמותה, פנתה למר יוסי מולדבסקי, איש עסקים ואוהב חיות, שהסכים לאחר שבחן לעומק את אופי פעילות העמותה ואת הישגיה הרבים, להרים את הכפפה ולעמוד בראש אגודת הידידים.


מר מולדבסקי, ביחד עם אתי אלטמן, פנו לאישים מובילים במדינת ישראל, במגזר העסקי, במגזר הציבורי, בתחום הבידור ובכלל, על מנת שיצטרפו לידידי העמותה, וכך לאחר מספר שבועות , חתול בצד כלב, התקבצה לה רשימה מרשימה ביותר של ידידים הכוללת את (לפי סדר ה – א'- ב'):


יו"ר מועדון הכדורגל של מכבי ת"א אביב בושינסקי, השחקנית אורנה בנאי , האמנית והפסלת אילנה גור, האדריכל אמנון שוורץ, עו"ד אמיר רוזנברג , ארנון פרלמן – מנכ"ל פרלמן ייעוץ אסטרטגי , העיתונאי בן כספית ורעייתו הילה , איש העסקים גור גל, גיא ליכטנטל – יועץ אומנותי ומפיק מוזיקלי , במאי הקולנוע והטלויזיה גידי רף, הטאלנט ואיש חיי הלילה – דודי מליץ , המוסיקאי דני "פילוני" קרק, דניאל ברנמן – חברת IMUSIC, השחקנית הדס קלדרון, אשת העסקים – הלן דורון, השדר והעורך הראל שגב, סוכנת השחקנים – זוהר יעקובסון, זיו מנדל, זיו קופ, יוסי מולדבסקי (יו"ר אגודת הידידים), ח"כ בדימוס יוסי שריד, יפתח ויזל מבעלי פוקס, ליאורה האפט, הדוגמנית לינוי רייך, הזמר מוש בן ארי, כב' השופט העליון בדימוס מישאל חשין, העיתונאי מתי גולן, נחמה רונן – יו"ר תאגיד המחזור בישראל, נטע לי זלצרמן – מנהלת תיקי לקוחות רדיו  FM102, איש העסקים – סימי אפרתי, איש העסקים – ספי וולפיש  , עו"ד קובי סודרי,עו"ד אמיר רוזנברג,  הצלמת קארן גילרמן הראל  , המלחין והיוצר קובי אושרת, ד"ר קרן אספרנה, הזמרת קרן פלס, הדוגמנית רותם סלע, הדוגמן ומנחה הטלויזיה רז מאירמן , קרנית גולדווסר, רוני שניידר –פובליציס ישראל, שחקן הכדורגל שביט אלימלך, השחקן שי אביבי , שי בן מאור- מנכ"ל רדיו FM102 , שי שני – יו"ר איגוד הכדרוסל, פרופ' אבי עורי ואישתו קארין .


אגודת הידידים הושקה  רשמית באירוע חגיגי שהתקיים בתאריך 3/9/2009, בבית משפחת מולדבסקי בסביון את האירוע כבדו  בנוכחותם השר גלעד ארדן – השר להגנת הסביבה , ח"כ איתן כבל – יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, חברי אגודת הידידים, פעילים של העמותה ועוד.


גב' אתי אלטמן, דוברת ומייסדי העמותה בתגובה: " אני כולי נפעמת ומתרגשת, זו פעם ראשונה מאז שהתחלנו לפעול, שהעמותה מקבלת הכרה מצד רשימה מכובדת כזו של אנשים, שמה שמחבר אותם ביחד זה אהבה לבעלי חיים והכרה על תרומתה של "תנו לחיות לחיות" למען זכויות בעלי חיים באשר הם. אני בטוחה  כי בעזרת ידידי העמותה  נצליח לקדם את נושא בעלי החיים בישראל ובעולם למקום הראוי לו ובאמצעים משותפים נדאג לעולם טוב יותר להולכים על ארבע ושתיים כאחד".


מר יוסי מולדבסקי: אני גאה לעמוד בראש אגודת הידידים של העמותה. נדהמתי מההיענות – הרב המכריע של מי שפנינו אליהם בבקשה להצטרף אלינו – נענו בחיוב. מסתבר שרבים וטובים מכירים ומוקירים את פועלה של העמותה ושמחים לקחת חלק פעיל בקידום מטרותיה.

תמונות נוספות