04/06/2009

המאבק הארוך והעיקש שהובילה עמותת "תנו לחיות לחיות" מיום פרסום התמונות המזעזעות בכלבוטק במרץ 2008  באמצעות הפגנות , לחץ ציבורי , פנייה לשרים בממשלה ועוד ,  הגיע לסיומו בניצחון של בעלי החיים .



אתי אלטמן דוברת "תנו לחיות לחיות" בתגובה : " מאז חשיפת כלבוטק של הזוועות שמתרחשות בכלבייה העירונית של אשקלון , הציבור אוהבי החיות  באשר הם, מזועזעים ורוצים לראות דבר אחד – את ד"ר צדוק מפוטר לאלתר. אתמול השגנו את מה שרצינו והצדק נעשה והוחלט לפטר את ד"ר צדוק מתפקידו, אני רוצה להודות לשר גלעד ארדן שלאורך כל המאבק תמך בנו ועשה כל שביכולתו שד"ר צדוק לא ימשיך בתפקידו , לאורנה בנאי שעמדה מאחורינו לאורך כל הדרך ולכל הפעילים שהיו אתנו בהפגנות ובמאבקים.
אך אל לנו לנוח על זרי הדפנה, ישנם עוד וטרינרים עירונים רבים שהעמותה רוצה לראות אותם מפוטרים מתפקידם ומכונת הצדק לא תשקוט עד שיום זה יגיע.


יש צדק – אין צדוק 



בישיבת מועצה שארכה עד לשעות הלילה המאוחרות הוחלט: 11 בעד, 8 נגד. הווטרינר העירוני, ד"ר יואב צדוק הולך הביתה וסותם את הגולל על הפרשה המביכה
 
אחת הפרשיות שהציגו לאחרונה את העיר אשקלון באור שלילי, הגיע הלילה (רביעי) לסיומה.
 
כפי שפרסמנו לראשונה לפני כחודש וחצי ב"אשקלון ניוז" על התגבשות חברי המועצה סביב פיטוריו של הווטרינר העירוני, הערב פוטר ד"ר יואב צדוק באופן רשמי מתפקידו.
 
פיטוריו של צדוק, נבעו בעקבות פרשת המתת הכלבים שביצע במשך שנים הווטרינר העירוני, ד"ר יואב צדוק, אשר תועדו במצלמות הנסתרות של תוכנית התחקירים "כלבוטק" וזיעזעו מדינה שלמה.
 
בישיבת מועצה ארוכה מהרגיל, אשר עסקה בין היתר בפרשת הדחתו של הווטרינר העירוני, החליטו 11 חברי מועצו להצביע בעד הדחתו של הווטרניר, בעוד 8 הצביעו נגד ורק חבר מועצה אחד (שבתאי צור), נמנע.
 
למעלה מארבע שעות, פרש הווטרינר העירוני את גרסתו בפני חברי מועצת העיר וניסה לשכנעם כי עבודתו נעשתה כראוי וכלל לא כפי שתיעדו מצלמות התוכנית "כלבוטק".
 
"תרמתי לא מעט לעיר אשקלון בכל הנושא של הכלביה העירונית" אמר יואב צדוק והמשיך את דבריו תוך כדי שהוא מתאר מצגת שהוכנה על ידו מבעוד מועד.
 
בתום הצגעת טיעוניו, הובאה ההחלטה לגבי המשך דרכו של הווטרינר העירוני להצבעה ע"י חברי המועצה.
 
חברי המועצה הדתיים, כמו גם הרצל ברזילי, רמי גואטה וד"ר קובי מיכאל היו נגד פיטוריו של הווטרינר העירוני, והביעו הסכמה כי יש להשאירו בתפקיד.
 
ראש העיר, בני וקנין, היה סבור אחרת והצביע בעד פיטוריו של הווטרינר העירוני, אף על פי הערכות שונות שסברו כי דווקא וקנין, האיש שמינה לפני מספר שנים את הווטרינר ישמש לו כעוגן בטוח.
 
מלבד ראש העיר, גם ממלא מקומו שלמה כהן, סגנית ראש העיר סופה ביילין, מישל בוסקילה ויורם שפר היו בעד פיטוריו של הווטרינר.
 לראשונה מאז הבחירות לראשות העיר, נרשמה בישיבת מועצת העיר גם מיני היסטוריה, בין ראש העיר בני וקנין, ליריבו איתמר שמעוני, כאשר בנושא הווטרינר העירוני, דעותיהם של השניים היו זהות ובמקשה אחת הצביעו בעד פיטוריו של יואב צדוק ובכך סתמו את הגולל על הפרשה המביכה.

כתבות נוספות:

הווטרינר ד"ר יואב צדוק פוטר מתפקידו 04.06.2009 YNET – ירוק 
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3726028,00.html
 פוטר הווטרינר העירוני 04.06.2009 NRG-ירוק 
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/899/330.html