16/03/2009

העתק המכתב:

לכבוד
אלעד קופרמן
הפקת האח הגדול



הנדון: התנהגות בלתי נאותה לכאורה של הפקת האח הגדול


עמותת "תנו לחיות לחיות" הפעילה החל משנת – 1986  הנה ארגון שלא למטרות רווח, אשר שם לו למטרה לספק עזרה מיידית לבעלי חיים נטושים והנתונים במצוקה, לשקמם ולמצוא להם בתים מאמצים. כמו כן, לחינוך והדרכת הציבור הרחב לאהבת בעלי החיים ודרך גידולם.  


במשך 23 שנות קיומה, מצאה העמותה בתים מאמצים ל כ- 35,000- כלבים וחתולים, עיקרה כ- 50,000 בעלי חיים וסיפקה סיוע וטיפול ווטרינרי לעשרות אלפים נוספים ובהם גם סוסים, חמורים, תנינים, דולפינים, גמלים וכל סוגי החיות שנמצאו במצוקה והיו נתונים למעשי התעללות. כמו כן פועלת העמותה במישור המשפטי ונלחמת נגד התעללות והפקת רווח על חשבון חייהם של בעלי החיים. במסגרת פעילות זו הוגשו אלפי תלונות במשטרה, מאות תביעות אזרחיות ועתירות לבג"צ.


העמותה הביאה למודעות הציבור את חשיבות השמירה על חיי בעלי החיים ומניעת ההתעללות בהם דרך הרחבת חוק צער בעלי-חיים החדש ואכיפתו. הישג זה הקטין במידה רבה את מעשי ההתעללות בחיות. "תנו לחיות לחיות" פועלת גם במישור ההסברתי ומקנה ערכיים חינוכיים בקרב הציבור הרחב. טווח פעילות העמותה כולל סיוע לארגונים גדולים בכל הנוגע לדרך הטיפול בבעלי חיים ומניעת התרבותם בדרך ההומנית ביותר, ללא המתות חסד. בנוסף, העמותה מעבירה הרצאות בבתי-ספר וארגונים חינוכיים במטרה לחנך את דור העתיד לאהבת בעלי חיים וזכותם לחיות.


אתמול נחשפתי כמו מאות צופי האח הגדול לחוסר החמלה, הרצון לייצר רייטינג על חשבון החלש על ידי הפקת האח הגדול. לבית האח הגדול הוכנס כלב גזעי כבן 9 העונה לשם לאקי , המעשה של הכנסת כלב לסביבה לא מוכרת, מלאת רעשים וריחות לא מוכרים לבעל החיים גורמת לסטרס עמוק אצל הכלב והדבר גובל בהתעללות.


מצב בעלי החיים במדינת ישראל הוא בכי רע, מאות כלבים מומתים מידי שנה על ידי הרשויות , העמותות למען בעלי חיים קורסות מרוב הכלבים הנמצאים בכלביות שלהם, המרדף אחרי הרייטינג וייצור סנסציות הוביל את ההפקה לבצע מעשה פסול ולתת במה להתעללות. במקום להרים את הכפפה ולמנף את החשיפה הגדולה והרייטינג הגבוה של התוכנית למטרה חינוכית של עזרה ותמיכה לעמותות באמצעות הבאת כלב או גור המחפש בית בחרתם ללכת בדרך פסולה ולנתק כלב מביתו החם וסביבתו הטבעית ולסגור אותו בבית האח הגדול.


מרגע שידור התוכנית ועד עכשיו הגיעו אליי עשרות מיילים וטלפונים זועמים וזועקים על המעשה , כמו כן אני יודעת כי מרבית משתתפי התוכנית הינם אוהבי בעלי חיים וגם הם רואים בעין לא יפה את המעשה.


לסיום בנימה אופטימית וחיובית , אני סמוכה ובטוחה כי תוכנית מושקעת ומעורכת כמו האח הגדול לא תרצה להיתפס בעיני הציבור כתוכנית המעודדת התעללות בבעלי חיים. אם כבר מחליטים לערב בעל חיים בתוכנית יש דרך לעשות את זה בצורה שלא תיתפס כהתעללות.


בתור אחת שבמשך 23 שנים משמשת הקול של בעלי החיים וזועקת את זעקתם , אני קוראת לכם להוציא את לאקי מהבית לאלתר.


אני מפנה אתכם לאתר העמותה : www.letlive.org.il  שם תוכלו להתרשם מהפעילות של העמותה במניעה וטיפול בעשרות מקרי ההתעללות בבעלי חיים שמגיעים אלינו.



אשמח לענות על כל שאלה ובקשה נוספות,


בברכה,
אתי אלטמן – דוברת וממייסדי העמותה
"תנו לחיות לחיות"