09/03/2009


אנו קוראים לכולם בואו בהמוניכם לראות הסרט ולהעביר את המסר שלו הלאה.
כמו כן גלובוס גרופ תרמה פרסומת קולונעית עבור העמותה , לפני כל סרט בבתי הקולנוע של הרשת מוצג
הסרטון החדש שנעשה לעמותה על ידי גלר נסיס 
   


"בית מלון לכלבים" – קומדיה – ארה"ב – ‏2009
בבתי הקולנוע בישראל החל מה-12 במרץ 2009

שחקנים:
אמה רוברטס (אנדי)
ג'ייק ט. אוסטין (ברוס)
ליסה קודרו (לויס סקודר)
קווין דילון (קארל סקודר)
דון צ'ידל (ברני)



יוצרים:


תור פרוידנטל(במאי)
ג'ף לואל, מרק מק'קורקל (תסריט)
לויס דאנקן (מחברת הספר המקורי)
לורן שולר-דונר, איוון רייטמן, איוון לזלי, ג'ייסון קלארק (הפקה)
ג'ון דבני (מוזיקה)

"בית מלון לכלבים", קומדית הרפתקאות לכל המשפחה, תכניס אתכם לבית המלון הכי מפנק שיש: אמנם לא תמצאו בו סושי לארוחת הערב אבל השכנים השעירים מקסימים ואוהבים.
זהו סיפור משעשע ונוגע ללב על נתינה ואהבה לחברים הטובים ביותר של האדם.



על הסרט



"היינו חייבים להגן על הכלבים. עשינו בדיוק את מה שהיה עלינו לעשות. אם היינו צריכים לעשות זאת שוב, הייתי עושה בדיוק את אותו הדבר."
– ברוס (ג'ייק ט. אוסטין)



בקומדיית ההרפתקאות המשפחתית "בית מלון לכלבים", אנדי (אמה רוברטס) ואחיה הצעיר ברוס (ג'ייק ט. אוסטין) חיים בבית האוסר על כניסת חיות מחמד. הם עושים כל שביכולתם על מנת להסתיר את פריידיי, כלבם הרעב באופן קבוע. כשהם נתקלים במקרה בבית מלון נטוש המשמש כבית לזוג חיות תועות, עולה רעיון במוחה של אנדי. היא מנצלת את יכולתו הגאונית של ברוס להפוך כל חפץ פשוט לאוצר קטן, ויחד עם עזרתם של חברים משכונת המגורים שלהם, הם הופכים את בית המלון הרעוע לגן עדן קסום עבור כלבים – לא רק לפריידיי, לכל כלב תועה שהם מוצאים.
אך כשקול נביחות הכלבים מעורר את חשדם של השכנים ושל לוכדי הכלבים, אנדי וברוס חייבים להשתמש במיטב יכולת ההמצאות שלהם כדי למנוע מהם למצוא את בית המחסה של הכלבים.
בנוסף לרוברטס ואוסטין, "בית מלון לכלבים" מציג חבורת שחקנים הכוללת את ליסה קודרו, קווין דילון ודון צ'ידל, בקומדיה שנונה ומצחיקה, שמדגימה עד כמה רחוק האהבה והדמיון יכולים לקחת אתכם.

על ההפקה



לאנדי (אמה רוברטס) ואחיה הצעיר ברוס (ג'ייק ט. אוסטין) יש סוד – כלב ראסל טרייר פרוותי ומקסים בשם פריידיי.  כשהם לא יכולים יותר להחזיק את חיית המחמד האהובה עליהם בדירתם הקטנה, בעקבות מדיניות המקום האוסרת על חיות מחמד, צמד האחים עושה הכל על מנת למצוא לו בית חדש.
מכאן מתחיל הסיפור של "בית מלון לכלבים", אגדה עירונית יצירתית המבוססת על ספר הילדים האהוב של לואיס דאנקן. לורן שולר דונר, אוהבת כלבים, פעילה לזכויותיהם ומפיקת סרטים, הרגישה היטב את המסר של הספר על החשיבות של משפחה חזקה – יוצאת דופן ככל שתהיה – והחליטה להפוך אותו לסרט קולנוע.



מה שעמד בעיקר לנגד עיניה הייתה העובדה שהסיפור סיפק אפשרויות בלתי מוגבלות להומור והרפתקאות.  " 'בית מלון לכלבים' הוא קומדיה והרפתקאות באותה המידה. אנדי וברוס חייבים למצוא דרך להחביא את כלבם פריידיי, ולבסוף גם את כל שאר הכלבים העזובים," אומרת שולר-דונר.  "ככל שהם מצילים יותר כלבים הם מסתכנים יותר. כך שברוס חייב להיות יצירתי יותר ויותר כדי לשמור על הכלבים שמחים ושקטים. הקומדיה מגיעה מהאופי והפעילות של הכלבים – כמו זה שאוהב ללעוס כל דבר וזה שמיילל כזאב אם הוא לא מצליח להביט דרך החלון.  חשבתי שהעבודה עם כלבים ודאי תגרום לכמה תאונות על הסט – וצדקתי.  בנוסף לכך יש את כל המכונות המוזרות שברוס מרכיב מחומרים שאנחנו מחשיבים כזבל. הם מכונות כל כך מתוחכמות, אתה פשוט חייב לצחוק כאות הערכה."



שולר דונר מוסיפה: "כפי שניחשתם, אני אוהבת כלבים גדולה. בעלי ואני מצילים כלבים. יש לנו שלושה כרגע. כך שהסיפור מאד נגע ללבי. ואני אוהבת גם ילדים כמובן. הילדים בסיפור גרמו למהומות לא קטנות בניסיונם להישאר יחד בכל מחיר. עד שהכלבים מגיעים לחייהם, הם חוששים ליצור קשר עם אנשים אחרים. כשהם מחליטים ללחום בממסד כדי להציל את הכלבים, הם מצילים בסופו של דבר את עצמם. יש בסרט סצינת מפתח בו אנדי אומרת לאחיה שהם צריכים למצוא משפחה חדשה לפריידיי, אך הוא מתעקש שהם ורק הם המשפחה האמיתית שלו. לבסוף הם מאמצים את כל הכלבים והופכים למשפחה האמיתית עליה הוא דיבר. המשפחה היא היכן שאתה מוצא אותה, המשפחה היא המצאות לצד אלו הקרובים אליך ביותר."



הבמאי ת'ור פרודנטהאל עושה את עבודת הבכורה שלו בסרט באורך מלא ב"בית מלון לכלבים", והוא מספר שהוא נמשך בעיקר למסר של העלילה – החשיבות להיות שייך:  "יש פה קו מקביל מעניין בין הכלבים לילדים," אומר פרודנטהאל.  "למרות שידעתי שאני לוקח סיכון כבר בסרט הראשון שלי בעבודה עם ילדים ובעלי חיים, זיהיתי את החשיבות והרלוונטיות של הסיפור וזה היה שווה את זה."
המפיק ג'ייסון קלארק עבד בעבר עם פרודנטהאל בשני הסרטים של "סטיוארט ליטל", שם שימש פרודנטהאל כראש מחלקת הגרפיקה. יכולתו להפיק דמויות אנימציה עם אישיות ורגשות כאילו היו דמויות חיות היא שעמדה לנגד עיניו של קלארק בבחירתו כבמאי הסרט.  "הייתי מוקסם מהיצירתיות של ת'ור ומיכולתו ליצור דמויות ורגעים הנשענים על ויזואליות, לאו דווקא על דיאלוג," מסביר קלארק.  "ידעתי שהוא יכול להציג את דמויות הכלבים באופן שכולנו נתאהב בהם."



שולר-דונר הייתה נחושה ש"בית מלון לכלבים" לא יהיה עוד סרט לכל המשפחה. בעיקר מהבחינה הויזואלית, והיא האמינה שניסיונו של פרודנטהאל באנימציה נותן לו יתרון ייחודי.  "צפינו בסרט קצר שהוא ביים, ותוך כשלוש דקות ידענו שהוא הבמאי שלנו," היא אומרת. "היו אלה זוויות הצילום שלו, תנועת המצלמה שלו, השימוש שלו בצבעים, בתאורה. הוא מאד קפדן ואסתטי בנוגע לצד הויזואלי. בנוסף רצינו מישהו שמסתדר היטב עם ילדים, שלא יהיה מרתיע וסמכותי יותר מדי. הוא מתוק אמיתי והילדים אהבו אותו מהרגע הראשון."
קלארק מוסיף: "אני בטוח שהסרט יצחיק את הקהל, אך הוא גם יצליח לרגש אותם. לבו של הסרט נמצא בקשר האמיתי בין שני הילדים הבודדים האלו ובעלי החיים. בסופו של דבר יש כאן נושא רציני על כף המאזניים ויש לנו את כל הסיבות לאהוד את הילדים האלו ולרצות בהצלחתם. הסרט מצחיק, מלהיב ויש בו רגש אמיתי, כך שזה יעבוד על קהל מכל הגילאים."



מפיקי הסרט בחרו בשחקנית הצעירה אמה רוברטס לתפקיד של אנדי, האחות הבוגרת מהירת הלשון. "חיפשנו מישהי שתוכל לשאת את הסרט על כתפיה," אומר פרודנטהאל.  "ומאד קשה למצוא מישהי כזו בגילאים הצעירים. אמה הגיעה למבחנים והייתה מקצועית באופן מדהים. היא מבינה את שפת הקולנוענים וההכנות שלה ברמה גבוהה מאד."
"אמה פשוט נהדרת," אומרת שולר-דונר.  "כשהגענו לסצינות הדרמטיות, היא ביצעה אותן בקלי קלות. מה שלא ציפיתי לו מראש הוא הנחמדות שלה, הדרך בה דאגה לג'ייק אוסטין ששיחק לצדה, ובסרט דאגה בעצם לאחיה ברוס. הלב הגדול שלה הוא הבסיס לסרט כולו."
רוברטס עצמה התרגשה מאד לקראת התפקיד שלה, בעיקר מההתפתחות הרגשית של הדמות במהלך הסרט. "אנדי היא בהחלט סוג של טום-בוי, אבל זהירה ומאד מגוננת על אחיה ברוס. דרך ההרפתקאות שהם עוברים, עם הכלבים והחברים החדשים, הם מקבלים דברים שלא היו להם לפני כן."
"לאנדי וגם לברוס יש כוחות נפשיים גדולים כי היה עליהם לדאוג לעצמם ולהסתדר בחיים לבדם," מציין פרודנטהאל. "למרות שאנדי מאד רוצה להיות נערה ממוצעת, היא לומדת בסופו של דבר להיות גאה במי שהיא באמת."



עבור התפקיד של ברוס, אחיה הצעיר של אנדי ואשף ההמצאות של הסרט, חיפשו מפיקי הסרט נער צעיר שיכול לבטא היטב את הגחמות של הגאון הקטן הזה. הם מצאו זאת אצל ג'ייק ט. אוסטין.  "היה לו את השילוב המושלם של תמימות וחוכמה," אומרת שולר-דונר. "חיפשנו מישהו מעט מרחף שזקוק להכוונה מאחותו הגדולה ועם זאת נבון ומבריק, שהייתם יכולים להאמין עליו שהוא יכול להגות את כל ההמצאות האלו. ג'ייק נמצא בדיוק על התפר, הוא סוג של גאון מבלי להפגין את זה יותר מדי."
למרות שברוס הוא גאון מכני בעיקרו, על פי הבמאי פרודנטהאל הוא חייב להפגין גם רמה מספקת של מוזרות. "לג'ייק יש מבט מסוים בדרך בה הוא מסתכל על חפצים המונחים לפניו. הוא חושב ולומד ללא הרף, בצורה שונה מאד מילדים אחרים בגילו."
אוסטין מצדו נהנה מאד לגלם את הדמות: "באמת הייתי חייב לדמיין איך זה להיות ברוס, להיות מעט ביישן וחנוני. הוא בהחלט שונה מכל הדמויות הקודמות ששיחקתי בעבר."



האדם המבוגר היחיד בסרט שאנדי וברוס יכולים לסמוך עליו הוא העובד הסוציאלי ברני. "ברני מגשר בינם לבין עולם הבגרות." מסביר פרודנטהאל. "הוא העוגן שלהם. הוא דמות חינוכית שהם מתייחסים אליה בשיא הרצינות אך גם מחבבים אותה."
דון צ'ידל, שהיה כבר מועמד לפרס האוסקר, אהב את התפקיד של ברני ואת הדינמיקה שלו עם הילדים. "כשקראתי את התסריט, אהבתי את הדרך בה ברני מדבר אל הילדים, כי היא דומה לדרך בה אני מדבר אל הילדים שלי – בכנות ובישירות."
היחסים בין צ'ידל וחבריו הצעירים לסרט שימשו כמראה גם לדמויות שלהם, על פי אמה רוברטס. "ברני ודון מאד דומים. דון הוא אדם מקסים, וכשהוא מדבר אלינו הוא לא עושה זאת בהתנשאות כי אנחנו ילדים. דיברנו וצחקנו באותה הדרך שברני דיבר עם אנדי וברוס."



המבוגרים האחראיים על בית המגורים של אנדי וברוס הם לויס (ליסה קודרו) וקארל סקודר (קווין דילון), מוזיקאים מזדקנים שעדיין אוחזים בחלום להפוך לכוכבי רוק. למרבה הצער, הם לא מצליחים להבין שהם נכשלים, ועושים צחוק מעצמם.
"קארל בטוח שיש לו את כל הנתונים של כוכב רוק מושלם," אומר פרודנטהאל.  "הוא הזוי לחלוטין. לויס, שגם היא חיה בסרט, פגשה אותו כנראה כשעבד כפועל במה ויחד הם האמינו שהם יכולים לעשות את זה. הם עדיין מחזיקים בחלום ולא מתייאשים ממנו."
ליסה קודרו הסכימה להצטרף לסרט לאחר שקראה את התסריט ונפגשה עם פרודנטהאל. "מאד אהבתי את הפרויקט הזה, שיש בו משהו ייחודי. בפגישה שלי עם ת'ור הוא תאר לי גם את החזון הויזואלי שלו וזה כבר נשמע לי מלהיב אף יותר. מאוחר יותר על סט הצילומים כבר הבנתי סופית עד כמה יפה וקסום הולך להיות הסרט הזה."
קווין דילון קפץ בשמחה על ההזדמנות לגלם נרקיסיסט שחושב את עצמו לאליל רוק.  "קארל סקודר הוא דמות שאני יכול ליהנות ממנה מאד, מישהו שבטוח שהוא נועד לגדולות. נראה לי שהסיבה שהוא מעולם לא הצליח היא בגלל שברוב השירים שלו הוא כותב על עצמו."



"אני חושב שחלק מהמשיכה שלנו אל הסרט היא הגשמת המשאלות של ילדים רבים," מסכם המפיק איוון לזלי. "אחרי הכל, בית המלון שבסרט הוא המבצר האולטימטיבי שלהם, בית העץ המושלם. איזה ילד לא היה רוצה בית סודי בו אסורה הכניסה להורים וחבריו לוקחים אותו למשימות מחתרתיות? כשהייתי צעיר מאד אהבתי את הסרטים בהם ילדים הופכים לבעלי כוח, ומה יותר חזק מחבורת ילדים שבונה בית מלון משלה, מצילה כלבים ויוצרת משפחה גדולה ומאושרת?"



"מלכתחילה 'בית מלון לכלבים' לא היה סתם עוד סרט על כלבים." מוסיף המפיק בפועל רייטמן. "זה סיפור על משפחתיות. על הדרך בה הילדים טיפלו בכלבים – בהרבה מאד כלבים. לאנשים יש חוויות עם חיות המחמד שלהם שנשארות לעד. יש לנו מערכות יחסים רציניות עם בעלי החיים שלנו, בעיקר עם כלבים, שמדברים אלינו והופכים לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו. 'בית מלון לכלבים' מנסה לתפוס את התחושה הזאת ואת המשמעות של הפיכת החיות הנפלאות האלו לחלק מהמשפחה שלנו."
ולסיכום אומר רייטמן: "אני מקווה שהסרט ישפיע על האנשים שיבואו לראות אותו. זה אחד מאותם סרטים שגורם לך לחשוב, בשל העובדה שהדמויות הראשיות מתחבבות עליך בקלות – בעיקר דמויות הכלבים כמובן. זה כיף גדול לראות אותם שוב ושוב וזו חוויה נהדרת ומרגשת."

על השחקנים והיוצרים



אמה רוברטס (אנדי)
השחקנית הצעירה לכדה לראשונה את תשומת הלב כשכיכבה בסרט "ננסי דרו", העיבוד הקולנועי הגדול לסדרת ספרי הבילוש לנוער, וקיבלה מחמאות רבות על הופעתה.
סרטה הבא נקרא Wild Child, שם הופיעה בתפקיד הראשי של נערה בת 16 הנשלחת לפנימיית בנות על ידי אביה.  לאחרונה סיימה גם את הצילומים לסרט העצמאי  The Winning Season, לצדו של השחקן סם רוקוול.
בנוסף קיבלה לאחרונה תשבחות ממבקרי פסטיבל הסרטים בטורונטו על הופעתה בסרט  Lymelife, דרמה זוכת פרסים בינלאומיים בכיכובם של אלק בולדווין וטימותי האטון.
בשנים 2004-2007 כיכבה רוברטס בסדרה של ערוץ ניקלודיאון,  Unfabulos,  שהייתה אחת הסדרות המצליחות בנתוני המדרוג אי פעם בארה"ב.




ג'ייק ט. אוסטין (ברוס)
הנער הצעיר מככב בסדרת הטלוויזיה  Wizards of Waverly Place, שם הוא ואחיו הגדולים זוכים לכוחות כישוף מיוחדים. בנוסף הופיע אוסטין בסרט הטלוויזיה של ערוץ דיסני,  Johnny Kapahala: Back on Board.
הסרט הבא בו יופיע יהיה  The Perfect Game, המבוסס על סיפור אמיתי של חבורת ילדים ממקסיקו שזוכה באליפות הבייסבול העולמית לילדים.
אוסטין גם עובד הרבה בדיבוב אנימציה, לטלוויזיה ולקולנוע, בין היתר לסדרה  Go, Diego, Go, של ערוץ ניקלודיאון ובסרטים  "גיבור של כולם" ו- "גיבור על נמלים".




ליסה קודרו (לויס סקודר)
שחקנית זוכת פרסי "אמי" שממשיכה להפגין את היכולת הקומית שלה בכל תפקיד שהיא מבצעת. לאחרונה שיחקה בסרט העצמאי  Kabluey, ובקומדיה "נ.ב. אני אוהב אותך", לצדם של הילארי סוואנק וג'רארד באטלר.
בעתיד הקרוב היא צפויה להופיע בסרטים  Powder Blue, עם פורסט וויטאקר וריי ליוטה, ב- Bandslam של הבמאי טוד גראף וב-  Paper Man עם ג'ף דניאלס.
היא התפרסמה לראשונה בתפקיד פיבי בפאיי, באחת הסדרות המצליחות אי פעם בטלוויזיה, "חברים".  ב- 2005 ניסתה גם להוביל סדרה משלה בשם "הקאמבק", שזכתה גם למועמדויות לפרס ה"אמי". היא הקימה חברת הפקות משלה שמייצרת סדרות טלוויזיה, אינטרנטיות ודוקומנטריות.
סרטים בולטים נוספים בהם שיחקה: "ההפך ממין", "בואו נדבר על זה", "בואו נדבר על זה 2", "מארסי X”, "וונדרלנד" ו"סיפורים קצרים על אהבה".




קווין דילון (קארל סקודר)
השחקן שמגיע מהעיר ניו יורק זכה לראשונה לתשומת הלב שלו בסרטיו של אוליבר סטון "פלאטון" ו"הדלתות". כמו כן הוא כיכב בחידוש לסרט האימה הקלאסי  "בועת ההרס" ובסרט "פתאום הורים" עם ג'יימס וודס וגלן קלוז.
לאורך השנים הופיע גם כאורח בסדרות טלוויזיה שונות, ביניהן "בלוז לכחולי המדים" ו-"24", אך ההזדמנות הגדולה שלו נפלה ב- 2004 , כשקיבל את התפקיד של ג'וני דרמה בסדרה המצליחה של רשת HBO, "הפמליה".




דון צ'ידל (ברני)
השחקן המוכשר התגלה לראשונה בסרט "אישה שלבשה כחול", לצדו של דנזל וושינגטון, ומאז רק הלך והשתפר לכדי מקום של כבוד בין שחקני האיכות של הוליווד.
סרטו האחרון היה "בוגד" מ- 2008, לצדו של גאי פירס. לפני כן הופיע בסדרת סרטי "אושן", 11, 12 ו-13, בסרט "שמור עלי" מ- 2007 עם אדם סנדלר, בסרט זוכה פרס האוסקר של 2006 "קראש", אותו גם הפיק ובסרט "מלון רואנדה", עליו היה מועמד לפרס האוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר.
עוד הופיע בסרטים "הכל בגלל ניקסון", "רישיון לגנוב", "שם קוד: דג חרב", "טראפיק", "רומן לא חוקי", "לילות בוגי" ו"סידורים אחרונים בדנוור".




ת'ור פרודנטהאל (במאי)
נולד וגדל בברלין, גרמניה, וכבר בבית ספר תיכון החל לגלות כשרון אנימציה כשכתב וצייר סדרת חוברות קומיקס עבור מו"ל מקומי. הוא למד באוניברסיטה לאומנויות של ברלין, ושם החל לגלות עניין בקולנוע. סרטו הקצר בזמן לימודיו זכה לפרסים ולהזמנות לפסטיבלים ברחבי אירופה.
עבודתו הטובה זיכתה אותו במלגה לאוניברסיטת קליפורניה לאמנות, וגם שם ייצר סרטים קצרים מצליחים.
ההצלחה הזאת קנתה לו הזמנה לעבוד באולפני סוני בצוות היצירתי של הסרטים "סטיוארט ליטל" 1 ו-2, כשהראשון מביניהם גרף מועמדות לאפקטים הויזואליים הטובים ביותר באוסקר.
"בית מלון לכלבים" הוא סרטו הראשון באורך מלא כבמאי. 
 
"בית מלון לכלבים" עולה לאקרנים בישראל  ב 12/3/09

אתר הסרט:
http://www.hotelfordogsmovie.com/



הסרט מופץ על ידי "גלובוס גרופ", מפיצי סרטי UIP בישראל

תמונות מהקרנת הבכורה: