15/12/2008

1.עמותת "תנו לחיות לחיות" הנה "ארגון למען בעלי חיים", כמשמעותו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד–1994, והיא מוסמכת לנקוט בצעדים להגנה על בעלי חיים, כאמור בחוק.


2.במשרדנו התקבלה תלונה קשה ביותר, אודות התעללויות ורצח של חתולי רחוב על ידי נערים תלמידי בית הספר שבניהולך. מתוך התלונה ניתן ללמוד על התנהגות סאדיסטית מעוררת שאלות נוקבות קשות ביותר. 


3.המדובר ככל הנראה בחבורת נערים ממוצא אתיופי, במאמר מוסגר אומר כי יש להצר על כך שמתוך קהילה שהיא שקטה ונחבאת אל הכלים, גדלים נערים מתוסכלים המוציאים זעמם על בעלי חיים תמימים.


4.על פי הנאמר בתלונה מדובר בחבורות נערים (נער ושתי נערות) בני 15-16 מביה"ס רוגוזין שבניהולך. על פי התלונה ניתן ללמוד לכאורה כי הנערים נכנסו לחצר בית, אחד מהם זרק אבן גדולה על גורת חתולים כבת 4 חודשים והרג אותה במקום. הנערים התבוננו בחתולה גוססת משך דקות ארוכות ואז עזבו את המקום.
 
מצב ומסומן כנספח א' תמונת החתולה לאחר התעללות


5.המקרה הנ"ל מעורר פלצות. אסור לנו כחברה לתת לנערים הללו להמשיך במעשיהם, ראשית למענם עצמם ולמען משפחותיהם ולאחר מכן, לנו כחברה, אל לנו לשתוק אל מול נערים המשדרים מצוקה קשה ומוצאים פורקנם בחסרי ישע. מי שפוגע בחסרי הישע סופו שיפגע בחברו האדם.


6.מהמתואר לעיל עולים חשדות לכאורה לביצוע עבירות על סעיף 2(א), לחוק צער בעלי חיים, (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד – 1994 הקובע איסור התעללות והתאכזרות בבעלי חיים. עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


7.אין להקל ראש במקרים חמורים מעין אלו ויש לעקור תופעות של אלימות בכלל וכלפי בעלי חיים מהשורש. חייהם של בעלי חיים אינם הפקר ומוטלת על כולנו החובה לעמוד בדרישות החוק וכן לנהוג כמתחייב מחובת הזהירות כלפי בני אדם וכלפי בעלי חיים נוספים.


8.אבקשך להורות על פתיחת חקירה בעניין לאלתר ולהנחות את גורמי החקירה לעשות כל מאמץ על מנת לאתר את החשוד/ים במעשי הזוועה הקשים שתוארו לעיל.


9.אבקשך ליידעני (גם בטלפון 03-6241776 שלוחה 7) בכל הקשור בהתפתחות החקירה ואופן הטיפול בנערים הללו, כולל גם אמצעי הסברה, בשיתוף עם העמותה, מחלק הנוער ושירותי הרווחה.


10.לטיפולך המסור אודה.


 


בכבוד רב,


עו"ד גליה חלפי


היועצת  המשפטית