09/12/2008

 


עמותת "תנו לחיות לחיות" עתרה היום לבית המשפט בפתח תקווה בבקשה לאפשר לגורים שיובאו מתאילנד להישאר בארץ, מחשש לחייהם.
 
אזרח ישראלי, העביר השבוע 2 גורי פורמיניאן אשר נקנו על ידו בבנגקוק. לפני צאתו מהארץ התייעץ האזרח עם וטרינר, בעל בית גידול ויבוא של כלבים ולפי הוראותיו פעל כנדרש ע"פ חוק לרבות אישורים רפואיים, חיסונים ואישור וטרינר ממשלת תילאנד.
 אלא שלאחר שעות טיסה ארוכות, כשהגורים הגיעו לארץ, הם הוחרמו ע"י המכס בשם השרות הווטרינרי,בטוענה כי על האזרח להמציא להם רישיון יבוא. מאחר שלא היה בידיו רישיון כזה, הוחרמו הכלבים במטרה להחזירם לארץ מוצאם.
 
האזרח פנה לעמותת "תנו לחיות לחיות" וזו נחלצה לעזרתו, יחד פנו לעו"ד יעל מנדלוביץ וזו הגישה באופן מיידי בקשה לבית משפט השלום, לצו מניעה שיאסור את הטסת הכלבים לארץ מוצאם, מתוקף חוק צער בעלי חיים האוסר התעללות בבעלי חיים, בטענה כי הטסתם חזרה עלולה לפגוע בבריאותם ובנפשם ויתרה מכך, הטסתם חזרה עלולה להיות גזר דין מוות לגורים מאחר שבתאילנד אף אחד לא מחכה להם וקרוב לודאי שיורדמו מייד וכי הכלבים בריאים ומחוסנים ולא מהווים סכנה לציבור.
 
צו המניעה התקבל כמבוקש.
 
ביום ראשון 23.11 הגישה עו"ד מנדלוביץ בשם הצדדים עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים בת"א, בו העלתה טענות נגד התנהלות השרות הווטרינרי, אשר דקות ספורות קודם לכן אפשר הכנסת כלבים מאותו סוג שהגיעו באותה טיסה ללא שום בעיה וכי רשות מנהלית לא יכולה לנהוג באיפה ואיפה כלפי אזרחיה. בעתירה כמו גם בבקשת צו המניעה מודגשת העובדה כי אין צורך באישור להבאת 2 כלבים, והחוק מאפשר זאת בתנאים מסוימים, והאזרח מילא את התנאים כולם.
 
אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "עמותת תנו לחיות לחיות מתנגדת בתוקף לסחר בבעלי חיים ובודאי ליבוא כלבים מארצות זרות. מדינת ישראל ממיתה מדי שנה קרוב למאה אלף כלבים, מפאת חוסר מקום בכלביות ובאגודות השונות ואין שום סיבה שהמדינה תאפשר ייבוא של כלבים ומכירתם על פני אימוץ.  אחרי הכל, מדובר בייצור אשר נשימה באפו ולא בחפץ שניתן לעמוד על מחירו. יחד עם זאת, למרות התנגדותנו למעשה הרכישה, "תנו לחיות לחיות" נחלצה לעזרת הכלבים אשר החזרתם לתילאנד עלולה לעלות בחייהם".
 
 
 
לפרטים נוספים: אתי אלטמן 0505-358421