27/09/2010

תגיות:
,

לאחר סיום ההליכים הבירוקרטיים/משפטיים הקשורים בהגשת התביעה נגד החברה האמריקאית (יש לבקש אישור להגשת תביעה כזו כל פי החוק) הומצאה התביעה לכל שלש הנתבעות. בין הצדדים התקיימו מגעים ראשונים שלא הבשילו. לאחר מכן, הנתבעות הגישו כתבי ההגנה. משרד החקלאות לא הסתפק בכתב הגנה אלא הגיש תביעה מקבילה (תביעת צד ג') נגד כצ"ט ונגד החברה האמריקאית.

משרד החקלאות גילה בכתב התביעה שהגיש פרטים חדשים. בין היתר, טוען משרד החקלאות נגד כצ"ט כי היא לא גילתה למשרד החקלאות מידע שהיה בידיה, שנמנעה מלערוך בדיקות מקיפות ומקצועיות ומלהקפיא הפצת כלל המוצרים המיובאים ועוד. נגד דיאמונד (החברה האמריקנית – היצרנית) טוען משרד החקלאות, בין היתר, כי בהודעות שהוציאה היא נמנעה מלדווח לציבור כי אין לאכול את המוצרים אשר ייצרה ועוד.

התיק נקבע לדיון קדם משפט ביום 11.1.09. עוד יש לציין כי החברה האמריקאית אף הגישה לבית המשפט בקשה ל"דחיית התביעה על הסף" בטענות שונות (המדינה הודיעה כי היא מצטרפת לבקשה).

הצדדים הסכימו, להימנע מתגובות ומהגשת בקשות שונות נוספות של התובעים ו/או של כל צד אחר, על מנת לנסות ולמצות הליך גישור שיתקיים בהשתתפות עו"ד אמיר רוזנברג ו"תנו לחיות לחיות" מטעם התובעים, ויתר הצדדים שכנגד לפי עניין.
 
ישיבת הגישור הראשונה, בפני המגשר, עוה"ד איתן האזרחי, נקבעה ליום 16.12.08, ובה ייצגו את התובעים נציגי "תנו לחיות לחיות".

את כל כתבי הטענות ניתן למצוא כאן, באתר "תנו לחיות לחיות" וכן עדכונים שוטפים בקשר עם המו"מ ו/או ניהול ההליכים המשפטיים.

* ההודעה נמסרה על ידי עו"ד אמיר רוזנברג.