26/05/2009

מתוך אפשרויות רבות שעלו בחרו עובדי בית המשפט ובראשם מרינה, לאה ולילך המקסימות, בנושא כאוב – התעללות בבעלי חיים .
נושא  שלצערנו אינו עולה מספיק לכותרות למרות עליה חדה ברמת ההתעללויות הקשות והנתונים שצריכים להדיר שינה מעיני כל אזרח המאמין כי פגיעה בחסרי ישע גם אם מדובר בבעלי חיים אינו יכול להפוך לנושא זניח ובעלי החיים כחלק מהמרקם האנושי צריכים להיות חלק מתרבות כעם הרואה את עצמו שייך למדינות הנאורות.


עמותת "תנו לחיות לחיות" נבחרה להפעיל פעילויות שונות בבית המשפט כולל הרצאות, חלוקת פליירים, תמונות של בעלי חיים והקרנת סרטים שכולם עוסקים בקשר של האדם/קהילה לבעלי החיים וכיצד אפשר בעזרת העלאת המודעות למזער את סבלם הנורא של בעלי החיים שגם להם מגיע הזכות לחיות בכבוד לצידו של האדם.


שרית איילון נציגה של עמותת "תנו לחיות לחיות" העוסקת בתחום החינוך בעמותה, בעזרתה של דוברת ומייסדת עמותת "תנו לחיות לחיות" –הגב' אתי אלטמן יצרו קשר עם עובדי בית המשפט וביחד החליטו כיצד תהיה הדרך הטובה ביותר שהשבוע יהא מעניין ופורה ובעיקר יביא לקירוב לבבות בנושא תרומתם של בעלי החיים לאדם.


ב-17.5.09, כחלק מהעיסוק בנושא, הוזמן עו"ד ראובן לדיאנסקי שהיה בעבר מנכ"ל העמותה והיועץ המשפטי שלה והיום הוא חבר מועצת העיר תל אביב יפו והממונה מטעמה על תחום בעלי החיים בעיר.


בהרצאה דיבר עו"ד לדיאנסקי על הצורך לשמור על החוקים הקיימים כמו חוק צער בעלי חיים, להמשיך ולקדם את כל הקשור ברווחת בעלי החיים והכי חשוב הוא אכיפה והענישה ככלי הרתעתי כנגד אלו אשר רואים את חיי בעלי החיים הפקר ושדמם מותר.


מדינה אשר דוגלת ומאמינה כי אסור לפגוע בחסרי ישע צריכה לחרוט על לוח ליבה את הדאגה לבעלי החיים אשר אינם יכולים להשמיע את קולם ולתבוע את עלבונם כי אין הם דוברים את שפתינו וכי אין הם יכולים להעיד על סבלם. אנחנו בני האדם הקול שלהם ועלינו להוקיע מתוכנו את אלו אשר גורמים צער וסבל ליצורים מקסימים שהם חלק מברואי העולם ולעסוק בכך במערכת החינוך כחלק מהקניית ערכי האדם – להוקיר ולכבד כל שנשמה באפו.


תודה לכל מי שתרם מזמנו ותודה לכם עובדי בית המשפט בראשל"צ שבחרתם נושא כל כך חשוב "בשבוע איכות" – בעלי חיים בשיתוף עמותת "תנו לחיות לחיות" אשר עושה ימים כלילות להצלת בעלי החיים באשר הם.