27/10/2008


בבוקר ה-30.10.08 תתעורר ת"א ותגלה כי מדרכות העיר מולאו בסילואטות של חתולים מתים ולצידם המסר כי עוד לא מאוחר למנוע מהסיוט הזה להפוך למציאות


ביום 3.11.08 תתקבל הכרעת בג"צ בעניין החתולים, שתקבע האם זכותם של החתולים לחיות במדינה מתוקנת ונאורה או כי חזרנו לימי החושך בהם חייהם של חתולים הם הפקר. עמותת "תנו לחיות לחיות" בשיתוף עם חב' OBSESSIVE, יוצאים בפעילות גרילה שתעלה את העניין לסדר היום הציבורי.



בחודש יולי 2004 קבע בג"צ בעתירה שהגישה "תנו לחיות לחיות" פסיקה תקדימית המקנה לחתולי הרחוב זכות לחיות. בג"צ הורה לשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לנסח מחדש את נוהלי הטיפול בחתולי רחוב ברוח הפסיקה.


הנהלים החדשים של השירותים הווטרינריים אכן נוסחו ברוח הפסיקה ותמציתם מדברת על כך שהמתת חתולים תיעשה "במשורה", רק במקרים של סכנה ממשית לחיי אדם ; שההחלטה על כך תיעשה ע"י הווטרינר העירוני, לאחר מיצוי כל הדרכים האחרות ; שחתולים שיפונו מאזורים בהם הם מהווים סכנת חיים יועברו למתקני האגודות למען בע"ח (מתקן מוגן).


עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה לשר החקלאות ודרשה ממנו לרענן בפני כל הווטרינרים הרשותיים את הנהלים הקיימים. שר החקלאות התעלם מדרישה זו. בעקבות זאת, עתרה "תנו לחיות לחיות", בחודש פברואר האחרון, לבג"צ כנגד משרד החקלאות, השירותים הווטרינריים וכן נגד צער בעלי חיים ת"א.
בתגובה לעתירה, משרד החקלאות טען שהוא אינו יכול לעמוד בנהלים שהוא עצמו קבע לאחר פסיקת בג"צ ב-2004, וביקש מבג"צ לשנות את הפסיקה הקודמת מ-2004 ולאפשר לשירותים הווטרינריים יד קלה יותר על מזרק המתת החתולים.


בג"צ קבע דיון ל-3.11.08 .
חייהם של חתולי הרחוב תלויים עכשיו בהחלטת בג"צ בעוד פחות מחודש.


עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה לחב' OBSESSIVE, המתמחה בשיווק גרילה, ויחדיו חשבו על רעיון לפעילות שתעורר את הציבור מהשגרה המנומנמת ותגרום לכך שדיון ציבורי בעניין לא יהיה מן הנמנע.


 מטרת הפעילות היא להעלות את נושא בג"צ החתולים לסדר היום הציבורי ולגרום לתושבים לחתום על עצומה  הדורשת כי משרד החקלאות יכבד את פסיקת בג"צ החתולים משנת 2004, אשר קבעה כי יש זכות אלמנטרית לחתולי הרחוב לחיות ולהיות מטופלים על ידי בני האדם. ברור לכל כי הפתרון ההומאני הנכון ביותר אשר מחד שומר על בריאותם של החתולים ומאידך מפחית את קצב ריבויים, הוא עיקור וסירוס שהנה שיטה מוכחת אשר נוקטים בה במקומות רבים בעולם.
אנו מציעים להצטרף לפעילות הלילית הזאת ולצלם אותה. בכתבה ישולבו ראיונות עם נציגי "תנו לחיות לחיות" ועם איתי אטיאס וגל מרקוביץ', בעלי חב' OBSESSIVE, אשר הגו את הרעיון.