28/05/2008

מכתב הפרידה של ראובן:

לפני קרוב ל-3 שנים הגעתי למשפחת עמותת "תנו לחיות לחיות" במטרה לפעול למען זכויות בעלי החיים בישראל.

במהלך השנים, בהם אני מכהן כמנכ"ל וכיועץ משפטי של העמותה, ראיתי מקרוב תופעות של אלימות, התאכזרות, בורות, חוסר חמלה, אטימות ואדישות מצד גורמים פרטיים, מוסדיים ושלטוניים כלפי הצרכים האלמנטאריים ביותר של בעלי החיים.

אל מול כל העוולות הללו, פעלתי יחד עם חבריי לעמותה, על מנת לצמצם את סבלם של בעלי החיים, לשמור על זכויותיהם וליצור מודעות ציבורית גדולה יותר לנושא.

לצד פעולות ציבוריות ומשפטיות רבות שביצענו במהלך תקופת כהונתי כמנכ"ל וכיועץ משפטי של העמותה אציין את הטיפול במאות פניות ציבור, את מאות מכתבי ההתראה שנשלחו, את התלונות הרבות שהועברו למשטרת ישראל ולרשויות השונות בגין התאכזרות בבעלי חיים והפניות לבתי משפט השונים בדרישה לאסור תופעות של התעללות.

במהלך כהונתי ייצגתי את העמותה בועדות הכנסת השונות לצורך קידום חוקי מגן חשובים ואני שמח לבשר, כי בימים הקרובים, לאחר למעלה משנה וחצי בהם הייתי שותף לצוות שהוקם על ידי ועדת החינוך של הכנסת, שהורכב מנציגי הארגונים, משרד החקלאות, משרד המשפטים על מנת לגבש את טיוטת תקנות צער בעלי חיים לעניין החזקת בעלי חיים יסתיימו דיוני הצוות כך שניתן יהיה בקרוב להביא את התקנות לאישור ועדת החינוך של הכנסת.

אין ספק בליבי כי הדרכים לצמצום תופעות קשות כלפי בעלי חיים, שרובנו עדים להן ומתקוממים נגדן, טמונות בהרחבת החקיקה המגנה על בעלי החיים והמקנה להם זכויות, בביצוע  אכיפה יעילה היוצרת הרתעה מצד הרשויות השונות ובשילוב  נושא בעלי החיים בתוך מערכת החינוך בקרב המגזרים השונים באוכלוסיה.

ומעל הכל הדבר תלוי בעיקר בהקצאת משאבים של ממש מצד המדינה והרשויות המקומיות והעלאת הנושא לסדר היום הלאומי.



בימים אילו אני מסיים את תפקידיי בעמותת "תנו לחיות לחיות" אולם כפי שידוע לחלקכם אני אמשיך לפעול למען זכויות בעלי החיים.


בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל אוהבי בעלי החיים, הפעילים ועובדי עמותת "תנו לחיות לחיות" אשר סייעו לי בתפקידי ועושים מלאכת קודש ראויה לכל שבח.


תודה מיוחדת לחברי ועד העמותה, לליאור שחטר ואלי, לנסים, למיטל, לרוני, לאילן, ליונתן ובמיוחד לחברותיי הנצורות בליבי יעל ארקין ואתי אלטמן.

שלכם בידידות,
      
 ראובן לדיאנסקי