24/04/2008

עשרות מפגינים הפגינו בשער הכניסה הראשי של מכון ויצמן, נשאו שלטים וקראו לשחרור בעלי-החיים הכלואים במעבדות המכון. פליירים אודות חשיפת החקירה הסמויה  של "תנו לחיות לחיות" במעבדת חקר המוח חולקו לכל הבאים לפסטיבל המדע והמפגינים יידעו את הציבור בנעשה בין כותלי מעבדות המכון בסמוך למתקני ההפעלה של הפסטיבל.


במכון ויצמן מתבצעים ניסויים בכ-100,000 בעלי-חיים מדי שנה, ביניהם עכברים, חולדות, ארנבות, חתולים, חזירים וקופים. מאחורי דלתות סגורות, בעלי-החיים עוברים התעללות קשה ויומיומית ללא פיקוח ראוי וללא כל הגנה.


כתוצאה מפרסום צילומי הסתר של "תנו לחיות לחיות" במעבדה לחקר המוח של פרופ' עמירם גרינוולד, שוחררו לשיקום שני קופים – שוקי וגאידמק. הקוף פרץ הומת על-ידי המכון ואילו גורלו של הקוף בוץ' אינו ידוע לנו. ארבעה קופים שתועדו בצילומים – פיקאצ'ו, קוקו, תקע וזובומופו – נשארו כלואים בתנאים קשים וממשיכים לערוך בהם ניסויים.


עמותת "תנו לחיות לחיות" ממשיכה בפעילות ציבורית, משפטית ופרלמנטרית במטרה לשחרר את הקופים ממכון ויצמן, להעברתם לשיקום ולהסגירת מעבדת העינויים של פרופ' עמירם גרינוולד. אנחנו קוראים לכם לסייע לנו במשימה זו.