16/02/2008

במכתב ההמלצה ששיגרה אורנה בנאי, חברת מועצת עיריית ת"א-יפו, לועדת הפרס היא כותבת: "אתי אלטמן הביאה למודעות של כולנו שעלינו לדאוג ולהגן על החלש ולא לפחד לצאת למאבקים. בכל לב אני ממליצה להעניק לה את הפרס. תהייה זו תשורתנו הצנועה לאשה מדהימה זו"
אתי, נשואה לדב, אם ל-2 בנות וסבתא ל-4 נכדים נולדה לפני 61 שנה בפולין ובשנת 1957 עלתה עם הוריה לישראל. עד 1986 אתי ניהלה חיי שגרה ומעולם לא שיערה בנפשה כי דווקא היא תניף את דגל זכויות בעלי חיים בארץ.


כתבת תחקיר ששודרה ב"כלבוטק" לפני כ-21 שנים, בה נחשפה דרך המתת כלבים באמצעות ירי באקדח מסמרים, גרמה למהפך בחייה ולאחר לילה ללא שינה, במקום ללכת בבוקר לעבודתה, התייצבה בכדי להפגין על התעללות בבעלי החיים.


מאז אותו אירוע מכונן נמשך מסע ההזדהות של אתי עם בעלי החיים והיא עושה ככל יכולתה על מנת למנוע התאכזרות לבעלי חיים והיא מטפלת בזרם בלתי פוסק של פניות ציבור, המגיעות לעמותה, אודות בעלי חיים נטושים ופצועים במטרה להצילם ולמצוא להם פתרונות, לרבות בתים מאמצים.


במהלך השנים אתי השתתפה והובילה מאבקים ציבוריים רבים, פעלה לחקיקת חוק צער בעלי חיים וחוקים נוספים, יזמה פניות לבתי משפט לרבות בג"צים חשובים, פעלה לשינוי היחס מצד גורמי אכיפת החוק כלפי עבירות של התעללות והתאכזרות בבעלי חיים ועוד.

בזכות התמדתה, מחויבותה המלאה לבעלי החיים ותחושת השליחות שאיננה מרפה ממנה תרמה אתי, במהלך 21 השנים האחרונות, תרומה מכרעת, לקידום זכויות בעלי החיים בישראל בקרב הציבור הרחב, רשויות השלטון ואכיפת החוק ובתי המשפט.


חבריך ב"תנו לחיות לחיות" מברכים אותך  מקרב לב ומודים לך על הגאווה שהבאת לעמותה ולכולנו. לבעלי החיים נאחל שימשיכו ליהנות עוד שנים ארוכות מהעשייה שלך למענם.

כתבה שפורסמה
קישור לכתבה ב NRG