05/11/2007

 ככל שמזג האוויר נעשה קריר יותר , צריכת המזון של חתולי הרחוב עולה בשיעור ניכר.
עם בוא החורף, הטמפרטורה יורדת, ופועל יוצא מזה הוא שהחתולים מתעלים את האנרגיה שבגופם לשמירת חום הגוף .אחד האמצעים לכך הוא צריכת מזון מוגברת. אי לכך יש להגדיל את כמויות המזון שאנו נותנים ליקירינו, ולדאוג לאספקה שוטפת של מזון.


לגבי המים, למרות שבחורף הכול רטוב וישנן שלוליות מים בשפע, המים שנאגרים אינם מים נקיים, ועלולים לגרום לתחלואת החתול. עלינו גם לזכור שעדיין ישנם בחורף שלנו ימים יבשים ללא משקעים. על כן, יש להקפיד להשאיר קערת מים זכים לשתייה מדי יום. אמצעי נוסף לשמירת חום הגוף של החתולים היא עיבוי פרוותם והכפלתה – דבר אשר הטבע דאג לו, וכל זאת כדי להגן עליהם מפני הקור.


החורף מביא עימו לחתול הרחוב שורה של מחלות חורף זיהומיות הפוגעות בעיקר בדרכי הנשימה. חתולים חלשים יותר, זקנים, גורים ובעלי מערכת חיסון ירודה עלולים להיפגע,לחלות ואף למצוא את מותם. רצוי לחסן את חתולי הרחוב שבקבוצות הסיכון שניתן להתקרב אליהם ולגעת  בהם בחיסון משולש או מרובע , לתת להם תזונה עשירה בויטמינים ולדאוג להם למקום יבש וחמים כדי לעזור להם לעבור את החורף בשלום.


בחודשים דצמבר וינואר מתחילה עונת הייחום. הגורים יוולדו לפיכך לתוך החורף , כשהם חשופים לקור, לרוח ולגשם. חשוב מאוד להקפיד על עיקורים וסירוסים מראש של החתולים כדי להימנע מהמלטות בתקופת החורף, שכן רב הוא הסיכוי שהגורים לא ישרדו.


יש לדאוג מראש לפינת האכלה מוסדרת ומקורה לימי החורף הגשומים מתחת לעמודי בניין, רחוק מכניסות הבניין ובמקום מוצנע. אם אין בנמצא פינה כזאת ניתן לבנות פינת האכלה פשוטה משני לוחות פלסטיק :
האחד גלי, המשמש כגגון [בנוסח גגוני הכביסה] והשני ישר והמשמש כמשטח האכלה יבש. [ניתן לרכשם בחנויות לחומרי בניין, בגדלים שונים].
 ביניהם יש להניח בלוקים או לבנים המונחים מעט בשיפוע, ויש אף להניח בלוק או לבנה מתחת למשטח ההאכלה כדי להגביהו מהקרקע ומעל לגגון כדי לחזקו.
ניתן לבנות דגם דומה אצל בעל מקצוע – מסגר [יש להשתמש בלוחות אלומיניום או ברזל במקום בלבנים].
פינה זו יוצרת הגנה כפולה – פינת מסתור לחתול מחד, ופינת האכלה יבשה לאוכל ומים בימי
גשם מאידך.בימי החורף הקשים, ניתן אף לשים את האוכל בארגזי פלסטיק גדולים אותם ניתן לרכוש בחנויות שונות. יש להניחם כשהפתח שלהם מופנה הצידה – כך הם מוגנים משלושה צדדים ומלמעלה- או להשתמש לחלופין, בארגזי קרטון שאותם מכסים ביריעות פלסטיק עבות למניעת רטיבות. את ארגזי הפלסטיק או הקרטון יש להגביה מעט מהקרקע.


כדי ליצור לחתולים פינות חמות בחצר, ניתן לרפד ארגזי פלסטיק או קרטון הממוגנים ביריעות פלסטיק בשמיכות  חמות, בבגדים ישנים, סמרטוטי ריצפה או אפילו בעיתונים המבודדים מהקור.
כל רעיון אחר למיגון יבורך.


מאחר וחתולים גדולים כקטנים מחפשים חום בימי החורף יש להם נטייה להתכרבל במנועים
של מכוניות ומעל הגלגלים. כדי למנוע אסון טרגי, חשוב לדפוק מספר פעמים בחוזקה על הפגוש ומכסה המנוע, ולצפור מספר פעמים לפני התנעת המכונית.


חתולי הרחוב גרים ברחוב כי אין להם מקום אחר לדור בו. זוהי חובתנו כבני אדם בעלי
מצפון ולב לעזור להם לשרוד. מעט אנושיות, תשומת לב, מילה טובה, מים, אוכל ופינה
חמה יעזרו להם לעבור את החורף בשלום.
אנא, אל תעלימו עין. סייעו להם, כי הם חלק בלתי נפרד מחיינו.               
                                                                                                                                                                                                                                                                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                         שלכם,
אתי אלטמן
"תנו לחיות לחיות"