08/03/2017

תגיות:
,,

עקר חסן החזר

כידוע, קיימת בישראל תופעת התרבות בלתי נשלטת של כלבים. הפתרון בו נוקטות הרשויות, עוד מקום המדינה הוא – המתה בשיטות שונות (דילול )של עשרות אלפי כלבים מידי שנה. פתרון ההמתה הוא אינו הפתרון , שכן מלבד היותו ארכאי ואכזרי ואינו הולם את ערכיה של ישראל של שנת 2017, בפועל לא פתר את בעיית ההתרבות.
על כן, ביצעה "תנו לחיות לחיות" חיפוש אחר הפתרונות שנוקטים במדינות שונות בעולם אשר בהן בעיה דומה של התרבות יתר של כלבים משוטטים. הפתרון המוסכם, הרווח כיום הוא ביצוע פרויקט ארצי לצמצום התרבות שנקרא "עקר-חסן-החזר" (CNVR – Collect, Neuter, Vaccinate and Return). הרעיון העומד בבסיס המודל הוא לכידת כלבים משוטטים חסרי בעלים, סירוסם/עיקורים, חיסונם בחיסון כלבת, סימונם והחזרתם לשטח המחיה ממנו נלקחו. באופן זה, ניתן ליצור אוכלוסיה בריאה ויציבה, שתקטן באופן הדרגתי. חיסון מסיבי של אוכלוסיית הכלבים המשוטטים בישראל אף יביא לירידה דרסטית במקרי הכלבת במדינה.
גם מבקר המדינה ער לסוגיה והוציא החודש מכתב למנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, בו קרא למציאת פתרון ראוי שיבטיח הן את שלומם וביטחונם של התושבים והן את שלומם של בעלי-החיים.
על מנת להמחיש לגורמי משרד החקלאות והגופים הרלוונטיים את חשיבות הפרויקט ויישומו באופן ארצי, וכן את הפוטנציאל הטמון בו הן למניעת המתת כלבים והן לשמירה על בריאות הציבור – הזמינה "תנו לחיות לחיות" נציגים מהארגון הבינלאומי המוביל Humane Society International אשר בצע את הפרויקט בהצלחה במספר רב של מקומות בעולם, על מנת שיוכלו הגורמים בארץ להתרשם ולקבל מידע על הפרויקט מכלי ראשון, מבעלי המקצוע שמבצעים את הפרויקט בשטח.
במסגרת הגעת נציגי ארגון HSI לארץ, הם יבצעו יחד עם "תנו לחיות לחיות" סקר כלבים, זאת על מנת לאמוד את גודל הבעיה ולקבל נתון בעניין מספר הכלבים המשוטטים בישראל, על מנת לטפל בבעיה מהשורש יש להבין תחילה את גודלה.
אנחנו בתנו לחיות לחיות מאמינים שזהו הפתרון היחידי ההומני להתרבות הכלבים.
מעבר לכך חיסכון רב של כספי מדינה יהיו במסגרת הפרויקט,העברת הכספים שמוקצים היום לדילול והרג של כלבים כמו רכבים,הסגרים,לוכדים,ועוד משאבים רבים יועברו להצלת אותם כלבים על ידיד עיקור חיסון שיבוב וסימון שלהם .
כל הגורים אותם העמותות אוספות כל היום מבסיסי צה"ל , יערות,שטחים פתוחים ועוד מקומות בהם ממליטות הנקבות את הגורים יפחתו בהדרגה ונוכל סוף סוף להקצות גם העמותות את הכספים האלו בעיקורים וסירוסים ולא ברדיפה אחרי עצמנו מבלי לעשות שינוי מהותי.
משרד החקלאות מתנגד היום לפרויקט,במשרד טוענים כי אין זה חוקי ,אנו טוענים אחרת,בכל מקרה כולנו יודעים שגם אם לטענתם אין זה חוקי ניתן לשנות חוקים ולהוסיף את אותה שורה בחוק שלטענתם חסרה .אבל כנראה שלא רק ענין החוקיות עומד לנגד עיניהם,כנראה שהפחד משינוי המצב הוא הגורם ,צריך לחשוב מחוץ לקופסא ולהבין שהרג ,דילול,הרעלה,המתה מלכודות רגל,ירי חיצי המתה וכל המילים המזעזעות האלו לא יכולות לפתור בעיה אבל יותר מכך אינן מתאימות לרוח הזמן והרצון של תושבי מדינת ישראל שרואים בבעלי החיים חלק מהקהילה.
גם לפני 255 שנה כשדיברנו על עיקור וסירוס לחתולים הסתכלו עלינו כאילו הגענו מכוכב לכת אחר,היום זה הפתרון המקובל בישראל (לא מספיק תקציבים לצערי )כך גם צריך להיות עם הכלבים .
זאת המטרה,עיקור וסירוס סימון וחיסון כלבת לכלבים המשוטטים במדינת ישראל.
נעדכן על התקדמות הפרויקט.