17/04/2007

לרבים מאיתנו יש חיית מחמד – כלב או חתול. חיות המחמד שלנו הן בעלות חושים מחודדיםומפותחים במיוחד והן קולטות את כל הרעשים הסביבתיים בצורה מועצמת וביתר רגישות.כל ההמולה בחוץ בערב החג עלולה לגרום להן ללחץ נפשי כבד.


כדי למנוע מהן סטרס מיותר רצוי להרגיען, לחבקן, ללטפן ולדבר אליהן בטון המיוחד השמור לקשר בינינו לבינן. רצוי להגיף תריסים על מנת להעניק להן תחושה של ביטחון.
את חתול הבית כדאי לא להוציא כלל מהבית בערב החג, גם לא לחצר. בשל ההמולה, הרעשוזיקוקי הדינור הוא ללא ספק ייכנס למצב של סטרס מיותר והלם. במצב כזה, חתולים נוהגיםלנוס על נפשם, והם עלולים למצוא את עצמם במקום זר להם וללכת לאיבוד.



שיברון הלב שלנו, ולעומת זאת חוסר האונים והאימה של חתול הבית שעלולים להתרחש במקרה שכזה, בהתחשב בעובדה שחתול הבית אינו יודע לדאוג לעצמו, הינם טרגדיה שאסור שתתרחש.


לגבי הכלבים, מדי שנה בשנה חוזרים המראות של כלבים המשוטטים מבועתים ואומלליםלאחר שהלכו לאיבוד בערב החג. הם מוצאים את עצמם במקומות זרים להם, וחלקם לעולם לא ימצאו את בעליהם.


רצוי מאוד בערב החג לא לקחת את הכלבים עימנו לחגיגות החג. לנו, זהו אירוע נוצץ ומלא שמחה, אולם עבור ההולכים על ארבע זהו סיוט ארוך ומתמשך של התנהלות בתוך דוחק,צפיפות, רעש וקולות רמים הנשמעים להם מאיימים. גם אם הכלב קשור ברצועה, תמיד קיימת הסכנה להתנתקות מהשרשרת והרצועה שלו,
ובהרף עין הוא עלול להיבלע בתוך המולת הרחוב וללכת לאיבוד.


חשוב מאוד להתקין על קולר הכלב פרטים מזהים של בעליו, או שבב באוזנו, כדי שניתן יהיה לאתר את בעליו במקרה שילך לאיבוד.


ביום העצמאות עצמו, רבים מאיתנו נוהגים לצאת לחיק הטבע, לטיולים ולפיקניקים, וכלבינו עימנו. לא אחת, בהגיענו לשמורות הטבע, הפארקים ושאר מקומות הבילוי
האפשריים, אנו נותנים לכלבנו לרוץ חופשי. עלינו לזכור שהכלב נמצא במקום שאינו נהיר לו, עם ריחות זרים לו לחלוטין.
בהיסח הדעת ממנו, ולו לשניות אחדות, הוא עלול ללכת לאיבוד ולהיבלע בתוך ההמולה שמסביב.


אנא, שימרו על יקיריכם. דאגו מראש לרצועה ארוכה במיוחד, שנותנת לכלב הרגשת חופש, ועם זאת שומרת עליו מכל משמר.
זכרו לדאוג לצרכיו הבסיסיים גם מחוץ לבית. דהיינו: כלי מלא במים וקערת אוכל. בואו נוודא שהחג יהא חג שמח ובטוח לנו ולחיות המחמד שלנו. הבה נזכור שמוטלת
עלינו האחריות לשלומם וביטחונם של אלה שאימצנו לחיקנו.   

הכתבה פורסמה ב Ynet ו- NFC


בברכת חג שמח,
אתי אלטמן
"תנו לחיות לחיות"