09/03/2007

פיצוצים אלו של נפצים, קפצונים וזיקוקין אשר הד פיצוצם נשמע ברצף בזה אחר זה, והנמכרים לכל המבקש כלאחר יד, משבשים ומרעידים את שיגרת חיינו ואת שיגרת החיים של חיות המחמד שלנו ושל החיות בכלל לאורך כל השנה בכלל ובאירועים מיוחדים בפרט.



כלבים וחתולים הינם בעלי חיים מיוחדים במינם, בעלי חושים מפותחים במיוחד. הם קולטים את כל הרעשים הסביבתיים בצורה מועצמת וביתר רגישות.
חתולי הבית הרחוב והחצר, והכלבים באשר הם – בבית ומחוצה לו, חשופים לפיצוצים המושמעים בתדירות גבוהה. רעשים אלו מכניסים אותם למצב של סטרס והלם מיותרים. במצב כזה חתולים וכלבים משוחררים נוהגים לנוס על נפשם והם עלולים למצוא את עצמם במקום לא מוכר וללכת לאיבוד וחלקם רצים לכבישים אחוזי בהלה דבר היכול להוביל לפגיעה בבני אדם ובבעלי החיים כאחד.



בשבוע האחרון התקבלו בעמותת "תנו לחיות לחיות" עשרות פניות של אנשים בעלי כלבים וחתולים,
שכתוצאה מעוצמת הפיצוצים חיות המחמד שלהם נבהלו ונסו על נפשם. חלקם הלך לאיבוד ולא אותר,וחלקם נפגע פגיעה נפשית ונכנס למצב של חרדה המאופיין בתסמינים שונים.



רק אתמול התפרסמה הודעה באחד הפורומים באינטרנט על כלבה שקפצה למותה מקומה שלישית בגלל רעשי הזיקוקים . http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=708&msgid=94852942



מעבר לסוגיה ההומאנית של פגיעה והתאכזרות לבעלי חיים, קיימת במדינת ישראל סוגיה ביטחונית גרידא של חשש מפיגועים. כל פיצוץ הנשמע למרחוק מעורר קונוטציה של פיגוע חבלני, וגורם לאנשים רבים לתחושה של חלחלה, פחד וחשש קיומי.



בשל רמת הסיכון הגבוהה של פגיעה פיזית ונפשית בבני אדם ובבעלי חיים, ובשל המצב הביטחוני הרגיש במדינה, מכירת נפצים וקפצונים, אינו חוקי אך בעלי החנויות מתעלמים מהחוק בגלל רווח כספי. והיו מקרים רבים בעבר שגם ילדים נפגעו בגלל השימוש בחומרים אלה.



בעקבות כל האמור לעיל  עמותת "תנו לחיות לחיות" יוצאת בקריאה נחרצת אלייך לפעול לחקיקה משמעותית יותר בכל הקשור ליבוא ושיווק נפצים וזיקוקי דינור ולדרוש מהגורמים המטפלים בנושא לאכוף את החוק.
למאבקה של "תנו לחיות לחיות" מצטרף משה אנגלברג בעל הכלבייה במושב טרומן והידוע בפעילותו בכל הקשור לאילוף ולרווחת בעלי החיים והנ"ל ציין כי השנה יותר מאשר בשנים קודמות התופעה הייתה עצומה וחמורה.



אנו מקווים כי הטראומה שחוו הכלבים ובעליהם השנה בכל רחבי הארץ, לא תחזור בשנית ואנו בתור עמותה שחרטה על דגלה לדאוג לרווחת בעלי החיים קוראים לך לפעול ככל שעולה בידך לעצור את התופעה.



בברכה,
אתי אלטמן – דוברת וממייסדי העמותה

לחתימה על העצומה