06/03/2007

מצ"ב הפנייה של אתי אלטמן לחברי הכנסת ולשר  החקלאות וכן מכתבו של הבחור.

שלום רב,
אתמול הגיעה אליי פנייה אישית מרגשת וקורעת לב מתושב קריית שמונה.
הפונה הוא בחור צעיר , צנחן משחורר טרי מצה"ל שלחם במלחמת לבנון השנייה ואתמול בעת שסיפר לי את המקרה לא יכול היה לעצור את דמעותיו והתייפח עד כלות.
מדובר בכלבת רחוב שאימצה את הבחור והוא מתוך דאגה לכלבה ורחמנות האכיל אותה ולצערו לא יכול היה לקחת ותה לביתו בגלל שיש לו כלב ממין זכר, עם הזמן הוא התאהב בכלבה והחליט למרות כל הקושי ובגלל התרעות שקיבל בדבר איסור האכלת הכלבה לאמץ אותה לביתו.
ביום רביעי ה – 28.2 נתפסה הכלבה והובאה לתחנת ההסגר העירוני , הבחור הגיע יום ביומו לתחנת ההסגר וביקש לאמץ את הכלבה כחוק. נאמר לו שרק באישורו של ד"ר ברוניסלב ליפלנדסקי הוטרינר הרשותי יוכל לאמץ את הכלבה.
הבחור מתאר שהתנאים בתחנת ההסגר הם קשים מאוד , הכלבים נמצאים בכלובים בצפיפות איומה.
כשהגיע הבחור ביום שני בצהריים לאמץ את הכלבה , נמסר לו כי הכלבה אומצה ע"י תיירים וזהותם לא ידועה וכן כל ניסיון של הבחור לגלות מה עלה בגורלה של הכלבה עלה בתוהו.
דבר נוסף שהבחין הבחור הוא כי הכלבייה הייתה ריקה לגמרי למעט שני כלבים שנותרו שם, דבר שהפליא אותו מאוד כיצד ייתכן כי בתוך יממה אומצו מאות כלבים ומדוע שיקרו לו כששאל מה עלה בגורלם.
בעקבות פנייתו אליי ולאחר בירור שערכתי עם מקורות שלי בעיר התברר לי כי כל הכלבים שהיו בתחנת ההסגר לרבות הכלבה המדוברת הומתו אתמול.
הפתרון שניתן לבחור לקחת כלב אחר במקום הכלבה המדוברת מראה על חוסר רגישות כלפי בעלי החיים מצד הוטרינר הרשותי ועל האצבע הקלה על ההדק שיש לו . ועולה השאלה האם זהו דפוס התנהגות של הוטרינרים הרשותיים לשקר לאזרחים.
אני קוראת אלייך לפעול בכל חומרת הדין ולהורות לגורמים המתאימים לפתוח בחקירה מדוע לא נתנו סיכוי לכלבה להגיע לבית שמצאה וכן למצות את הדין עם הוטרינר הרשותי.


קישור לכתבה בעיתון חי


מצ"ב מכתב ששלח הבחור עם תיאור המקרה.
בברכה,
אתי אלטמן – דוברת העמותה
"תנו לחיות לחיות"