25/02/2007

מתקבל הרושם, שהיד על ההדק במקרה הזה מהירה מדי. בקשת העמותה לצרף נציג מטעמה, בעל ידע וניסיון עם חזירי-בר, נענתה בשלילה ע"י רשות הטבע והגנים.


העמותה פנתה לשר איתן כבל ולח"כ גלעד ארדן לסייע במאמצינו לדחיית ביצוע הירי. כבל וארדן הסכימו לטענת העמותה שיש למצות דרכים אלטרנטיביות בטרם נוקטים בפעולה כה קיצונית של הריגה והבטיחו לנסות לעזור.


לפי מידע שיש בידי העמותה, לפני מספר חודשים נורו עשרות חזירי-בר ע"י ציידים ופקחים של רשות הטבע והגנים בצפון הארץ, תוך שימוש בכלבים שאיתרו את החזירים, הבריחו אותם ממקומות מסתוריהם וחשפו אותם לרובי הציידים. בימים אלה מתבצע ע"י הרשות ירי גם באנפות, במספר מקומות בארץ, כולל בקיבוץ גבעת השלושה.


מדיניות הריגת חיות הבר של רשות הטבע והגנים מקוממת מאוד. במקום להשקיע מאמצים במציאת פתרונות שיאפשרו חיים הרמוניים עם חיות הבר שמסביבנו, תוך שמירה על זכותם לחיים ועל בטחוננו, הרשות בוחרת בפתרון הקיצוני של שליחת "שכירי חרב" להריגתם.


אתי אלטמן, דוברת העמותה: "אני משוכנעת שניתן להתמודד עם פלישת חזירי הבר בדרכים הומניות. חזירי הבר לא פוגעים בנו, הם מנסים לשרוד לצידנו, ועלינו להכיר בזכותם לחיות בשטחי הטבע. לירות ולהרוג זה הכי זול והכי מהיר. האם מישהו חושב על הגורים הקטנים שימותו ברעב לאחר שציידים יהרגו את אמם? האם למישהו איכפת מחזיר-הבר שיחמוק עם כדור נעוץ בגופו ויגסוס לאיטו? אנחנו קוראים לציבור לסייע לנו להציל את חיות הבר מפני מדיניות ההרג של רשות הטבע והגנים "


כתבה ב-YNET :