25/02/2007

בשבועיים האחרונים, ככל שאנו מתקרבים לחג הפורים, אנו עדים לתופעה חריגה, בלתי נעימה בלשון המעטה, המקפיצה ומזעזעת אותנו לא אחת, של בומים אימתניים.
פיצוצים אלו של נפצים, קפצונים וזיקוקין אשר הד פיצוצם נשמע ברצף בזה אחר זה, והנמכרים לכל המבקש כלאחר יד, משבשים ומרעידים את שיגרת חיינו ואת שיגרת החיים של חיות המחמד שלנו ושל החיות בכלל.


כלבים וחתולים הינם בעלי חיים מיוחדים במינם, בעלי חושים מפותחים במיוחד. הם קולטים את כל הרעשים הסביבתיים בצורה מועצמת וביתר רגישות.
חתולי הבית הרחוב והחצר, והכלבים באשר הם – בבית ומחוצה לו, חשופים לפיצוצים המושמעים בתדירות גבוהה. רעשים אלו מכניסים אותם למצב של סטרס והלם מיותרים. במצב כזה חתולים וכלבים משוחררים נוהגים לנוס על נפשם והם עלולים למצוא את עצמם במקום לא מוכר וללכת לאיבוד.


בשבוע האחרון התקבלו בעמותת "תנו לחיות לחיות" עשרות פניות של אנשים בעלי כלבים וחתולים,
שכתוצאה מעוצמת הפיצוצים חיות המחמד שלהם נבהלו ונסו על נפשם. חלקם הלך לאיבוד ולא אותר,
וחלקם נפגע פגיעה נפשית ונכנס למצב של חרדה המאופיין בתסמינים שונים.


דאבון הלב שלנו, ולעומת זאת חוסר האונים, האומללות והאימה של חיות המחמד שלנו שהלכו לאיבוד,
בהתחשב בעובדה שהם אינם מסוגלים לדאוג לעצמם, הינה טרגדיה שאסור שתתרחש.


מעבר לסוגיה ההומאנית של פגיעה והתאכזרות לבעלי חיים, קיימת במדינת ישראל סוגיה ביטחונית גרידא של חשש מפיגועים. כל פיצוץ הנשמע למרחוק מעורר קונוטציה של פיגוע חבלני, וגורם לאנשים רבים לתחושה של חלחלה, פחד וחשש קיומי.


בשל רמת הסיכון הגבוהה של פגיעה פיזית ונפשית בבני אדם ובבעלי חיים, ובשל המצב הביטחוני הרגיש במדינה, מכירת נפצים וקפצונים, אינו חוקי אך בעלי החנויות מתעלמים מהחוק בגלל רווח כספי.
והיו מקרים רבים בעבר שגם ילדים נפגעו בגלל השימוש בחומרים אלה.


אי לכך – עמותת "תנו לחיות לחיות" יוצאת בקריאה נחרצת למשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין!
דהיינו – לאסור על ייבוא נפצים וקפצונים  באשר הם ולאסור איסור מוחלט של שיווק ומכירת חומרים אלו לציבור. ובאשר לחומרים נפיצים שמצויים כבר בחנויות – מוטלת על המשטרה האחריות והחובה להחרימם מיידית. משטרת ישראל אמונה על ביטחוננו האישי וביטחון בעלי החיים במדינתנו.


לנוכח המצב, עמותת "תנו לחיות לחיות" מעמידה לרשות הציבור קו טלפוני פתוח – מוקד להצלת בעלי חיים" 03-6241776 ואת כתובת האי-מייל שלה: [email protected] .
על מנת לסייע לאנשים שחיות המחמד שלהם נפגעו או הלכו לאיבוד עקב שימוש בחומרים נפיצים
בהתרחש חג הפורים עלינו.
אנא הקפידו לציין את פרטי האירוע, מיקומו, פרטי בעל החיים ואמצעי ליצור קשר עימכם.     


בואו נעשה את חג הפורים הקרב ובא לחג בטוח ושקט למען בעלי החיים