14/02/2007

שבעה גורים מקסימים בני חודשיים נמצאו בתוך קרטון, לאחר שנזרקו באישון לילה ליד שער הכלבייה של "תנו לחיות לחיות". חורף, לילות קרים, טמפרטורה שנושקת כמעט ל-0 מעלות, ושבעה גורים בני חודשיים שמצטופפים להם בארגז קרטון אחד על השני, מנסים לחמם בגופם הקטן זה את זה. יד נעלמה זרקה אותם באישון לילה בתוך ארגז קרטון צפוף ומהביל ליד שער הכלבייה של עמותת "תנו לחיות לחיות". עם עלות השחר גילו אותם עובדי העמותה ואספו אותם אל הכלבייה. כולם מקסימים, חברותיים, נשמות קטנות וטהורות המחפשות בית, יד מלטפת וברכיים להניח עליהם את ראשם הקטן.



בטהובן, שהוא סן-ברנרד מעורב בן שנה, נמצא דרוס ופצוע בתאונה של פגע וברח. לאחר דיווח למוקד העמותה, נשלח אמבולנס העמותה לחלצו, ואף הוא, כחבריו, עבר תהליך של טיפול וטרינרי ושיקום במרפאת העמותה.


סנדי, שבעת הגורים ובטהובן מהווים רק את קצה הקרחון בפעילות היומיומית של העמותה. מידי יום ביומו קולטת העמותה כלבים וחתולים שלרוע מזלם ננטשו על ידי בעליהם, ונמצאו משוטטים ברחובות, לעיתים לאחר תקופה ארוכה שנותנת בהם את אותותיה. הם מגיעים לעמותה במצב פיזי ונפשי קשה ביותר. כלבים שהלכו לאיבוד, כלבים מתחנות הסגר, כלבים וחתולים שעברו התעללות קשה, פצועים, דרוסים וגורים שנזרקו למר גורלם – לכל אלו פותחת העמותה את ידיה המחבקות והאוהבות. כולם כאחד מגיעים למרפאת העמותה, שם הם מקבלים אבחון וטיפול וטרינרי מקיף, ועוברים תהליך של שיקום פיזי ונפשי, המלווה בהרבה אהבה. העמותה, שנמצאת בכניסה לרמלה, במשק דרור, עמוסה לעייפה בכלבים וחתולים. כולם יפים-כל אחד בדרכו במופלאה, כל אחד עם סיפורו האישי, כולם מחוסנים ומעוקרים. לא כולם גורים-אבל לכולם מגיע בית חם!


בית המחסה שלנו מלא עד אפס מקום. כל אימוץ של כלב או חתול מפנה בדיעבד מקום לקליטת כלב או חתול נוסף, שמשוטט בשעה זו ברחובות ומשווע לעזרה.


בהתייחס לעובדות העגומות בשטח, למצב בעלי החיים במדינת ישראל, להתפוצצות האוכלוסין בכלביית העמותה ולצורך הקיומי, ההומאני והאנושי למצוא בתים אוהבים לכלבים ולחתולים שבעמותה, נרתמה חוות "לורילנד" שברמת השרון לסייע לעמותת "תנו לחיות לחיות" בהפעלת מרכז אימוץ נוסף לבעלי חיים בשבתות.


חוות "לורילנד" ממוקמת במרכז הארץ בסמוך לכניסה למגרשי הטניס ברמת השרון, ומהווה לכשעצמה מקום בילוי אטרקטיבי לכל המשפחה. באדיבותה, הכרתה בחשיבות קירוב הלבבות לבעלי החיים ורגישותה לאהבת בעלי החיים באשר הם, פתחה החווה את שעריה לאימוץ כלבי העמותה בכל שבת- כמובן במידה ומזג האוויר יאפשר זאת- בין השעות עשר בבוקר וארבע אחר הצהריים.
במקום יחכו לכם עובדי ומתנדבי העמותה עם כלבים מקסימים כולם כאחד, גורים ובוגרים, המשוועים ליד מלטפת ומקום בטוח להניח בו את הראש – בית.


בנוסף כמובן, בית המחסה של עמותת "תנו לחיות לחיות", שנמצא בכניסה לרמלה ממשיך להיות פתוח שבעה ימים בשבוע, עמוס לעייפה בכלבים וחתולים מדהימים, שכל שאיפתם היא למצוא מישהו שיאהב אותם, יאמצם אל ליבו ויעזור להם להגיע סוף סוף אל המנוחה והנחלה – אל הבית!


 



אנו נמצאים בעיצומו של החורף. כשאנו בתוך ביתנו ומבצרנו המחומם, מכורבלים בשמיכות הפוך שלנו, אל לנו לשכוח את ידידינו בעלי החיים, המשוועים לשכב לידינו ליד האח הדולקת ותנור החימום, ולהביט בנו בעיניים מלאות ערגה ואהבה על שנתנו להם בית חם ולב אוהב, שהרי לא לשווא נאמר – שבעלי החיים הם ידידיו וחבריו הטובים ביותר של האדם.  


אני קוראת לכל אוהבי החיות באשר הם לבוא ולאמץ כלב וחתול , על אחת כמה וכמה בימים קרים אלה. בואו נהפוך יחד את החורף הזה לחם גם להולכים על ארבע.

אתי אלטמן