07/01/2007

תוכן המכתב:

לכבוד:
השר להגנת הסביבה – ח"כ גדעון עזרא
באמצעות : דואר אלקטרוני



הנדון: חשד לירי בכלבים על ידי פקחי רשות שמורות הטבע והגנים 



1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


2. הגיעו ליידי תלונות בנוגע לחשד בדבר ירי בכלבים באזור דרום בקעת הירדן, על ידי פקחי רשות שמורות הטבע והגנים. זאת המדינות הנהוגה באזור והמוציאים לפועל שלה הם פקחי הרשות . לפי דברי המתלוננים הירי יבוצע מיום א' עד יום ה' באזור ורד יריחו , בית הערבה וקל"יה בכלבים משוטטים .



3. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות בכלבים משוטטים .



4. בעבר היו מקרים נוספים של ירי בכלבים על ידי פקחי הרשות : התוצאות לפניכם (תמונה מצורפת) – כלב מדהים ביופיו, בריא לחלוטין אך קטוע רגל עקב אכזריות בלתי מובנת של רשות שמורות הטבע.
רשות שמורות הטבע מסבירה את האירוע כתוצאה של מקרי כלבת באזור. פתרון של ירי בבעלי חיים אינו פתרון ההולם מדינה נאורה. ניתן היה, כמקובל במקרי חשד לכלבת, ללכוד את הכלבים ולהכניסם להסגר. הקלות הבלתי נסבלת של היד על ההדק מקוממת ואם זו מדיניות הרשות, הרי שיש לשנותה בהקדם.
בעבר, כאשר כיהן כשר לאיכות הסביבה, הבטיח צחי הנגבי שהירי בבעלי חיים על ידי הרשות יפסק. לצערנו עדיין ממשיכה הרשות לפעול באופן בלתי אנושי והסבל הנורא ממשיך.



5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים להפסיק את פעולות הירי.



רצ"ב תמונה של אחד הכלבים וכן מספר כתבות שיצאו בנושא בעבר.  



העתקים :
מר אל אמיתי – מנכ"ל רשות הטבע והגנים .
ח"כ יואל חסון – ראש שדולת בעלי החיים .
רפ"ק שאול מימון – משטרה ירוקה
עו"ד זוהר שקלים – המשרד להגנת הסביבה .
בברכה,
אתי אלטמן
דוברת "תנו לחיות לחיות"













הצלתו של "נגב"- כלב שנורה ע"י רשות שמורות הטבע, וניצל בעזרת העמותה



"נגב" היה כלב בריא ומאושר שחי בטבע באזור נחל צין. הכלב טופל על ידי אדם יקר שדאג לצרכיו.
בנובמבר, בשעות הערב, הגיע למקום פקח של רשות שמורות הטבע וירה למוות בשלושה כלבים, ביניהם כלבה לפני המלטה ואחרת – אם לגורים קטנים אשר נשארו בשטח לבדם. את נגב פצע ברגלו ולאחר שלא הצליח לחסלו – השאיר אותו מדמם במקום והלך לדרכו.
בשעות הבוקר הגיע למקום האדם המטפל בכלב להאכילו ומצאו שוכב פצוע עם רגל מרוסקת.
לאחר שפנה לעמותה, דאגנו להעביר את הכלב לבית החולים הוטרינרי לטיפול. התוצאות לפניכם (תמונה מצורפת) – כלב מדהים ביופיו, בריא לחלוטין אך קטוע רגל עקב אכזריות בלתי מובנת של רשות שמורות הטבע.
רשות שמורות הטבע מסבירה את האירוע כתוצאה של מקרי כלבת באזור. פתרון של ירי בבעלי חיים אינו פתרון ההולם מדינה נאורה. ניתן היה, כמקובל במקרי חשד לכלבת, ללכוד את הכלבים ולהכניסם להסגר. הקלות הבלתי נסבלת של היד על ההדק מקוממת ואם זו מדיניות הרשות, הרי שיש לשנותה בהקדם.
לפני כשנה וחצי, כאשר כיהן כשר לאיכות הסביבה, הבטיח צחי הנגבי שהירי בבעלי חיים על ידי הרשות יפסק. לצערנו עדיין ממשיכה הרשות לפעול באופן בלתי אנושי והסבל הנורא ממשיך.



"נגב" נמצא בבית המחסה של העמותה, מחכה למשפחה חמה ואוהבת, שתיקח אותו תחת חסותה.