03/01/2007



לכבוד
ניצב משנה קובי בכר
מפקד תחנה משטרת זבולון
באמצעות פקס: 04-8464317
 
הנדון: תלונה בדבר חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים .

1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


2. לאחרונה הגיעו ליידי תלונות בנוגע להתעללות בבעלי חיים במשך שנים, ההתעללות לכאורה מבוצעת בצורה מזוויעה של רצח חתולים על ידי כלבים . המקרים התרחשו באזור קרית ים ברח' יוספטל מספר 1 , אזור זה הוקצה עבור האכלת חתולי רחוב על ידי הווטרינר הרשותי. אך עדיין בעלי הכלבים באזור מתנגדים לכך ומשסים את הכלבים בחתולים.


3. בתאריך 2.8.2006 הוגשה תלונה למשטרה על ידי ולנטינה פרוגוזוק ת.ז 30753457, הגברת הנ"ל היא נאמנת בעלי חיים מטעם המשרד לאיכות הסביבה מספר 4276 , בתלונתה היא בקשה בכל לשון של בקשה לבדוק את הנושא ולהעמיד לדין את החשודים בהתעללות . עד לתאריך 21.12.2006 טרם התקבלה תגובת המשטרה .


4. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בחתולים וברווחתם.



5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי. אנו רואים בחומרה רבה שמשטרת ישראל לא מטפלת בפגיעה בבעלי חיים ואינה מתייחסת בכל חומרת הדין לתלונות של הציבור בנושא.



רצ"ב תמונה של החתולים וכן מכתבה של המתלוננת. 




בברכה,
אתי אלטמן



 
העתקים :
השר להגנת הסביבה – מר גדעון עזרא .
ח"כ יואל חסון – ראש השדולה למען בעלי חיים .
תנ"צ דוד סיסו – מפקד מרחב חוף .
רפ"ק שאול מימון – משטרה ירוקה