27/12/2006

היום (26/12) פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של עמותת תנו לחיות לחיות במכתב דחוף לשר החקלאות, ח"כ שלום שמחון, בקריאה להורות לשירותים הוטרינריים ולוטרינריים הרשותיים לפנות לבעלי כלבים, שפרטיהם ידועים לרשות, אשר כלביהם נתפסו ע"י הרשות המקומית בגין שוטטות או כלבים השוהים בתחנות ההסגר הרשותיות על פי פקודת הכלבת וחלפו 11 יום מיום קרות אירוע הנשיכה ולזמנם לצורך השבת הכלב.


קריאת העמותה לשר החקלאות נובעת מכך שהחל מהיום ועד ליום שישי הקרוב צפוי מזג אוויר קשה עד מאוד לפקוד אזורים רבים ברחבי המדינה. במקומות רבים צופים ירידה חדה בטמפרטורות עד למצב של קרה, ממטרי גשם עזים ישטוף את הארץ ושלג יירד בצפון הארץ ובאזור ירושלים.


בפנייתו לשר שמחון מציין עו"ד לדיאנסקי: "כידוע לך, מצבם הפיזי של חלק מתחנות ההסגר הרשותיות רע ביותר ועל כן השהייה במקום, במזג אוויר כה קשה, עלולה לסכן באופן מממשי את בריאותם ואף את חייהם של כלבים רבים אשר שוהים בתחנות ההסגר".


בסיום מכתבו ביקש עו"ד לדיאנסקי משר החקלאות, לפנים משורת הדין, להורות על המרת ההסגר של כלבים ביתיים, אשר זהות בעליהם ידועה, הנמצאים בתחנות הסגר רשותיות על פי פקודת הכלבת 7 ימים בהסגר ביתי, בפיקוח רופא וטרינר, למשך תקופת הזמן הנותרת.