06/12/2006

חומות הזכוכית האקוסטיות שהוצבו בנתיבי איילון למניעת רעשים עבור האוכלוסייה המתגוררת בסמוך לנתיבים, מפתיעות ואף גורמות למותם של בעלי כנף רבים המתעופפים באזור הנתיבים. הפתרון האקוסטי, נקבע ללא מחשבה תחילה מאחר ומאות יונים ובעלי כנף אחרים מצאו ועוד ימצאו את מותם בהתנגשות בחומה.


תארו לכם ציפור קטנה ומתוקה היושבת ומצייצת על סף חלונכם, דמיינו אותה ממריאה אל על ונוסקת בהתלהבות רבה אל החופש ואל השחקים. כעת חישבו על אותה הציפור ועל להקתה המוצאות את מותן בהתנגשות באותה חומה שקופה – מלכודת מוות, כאשר הן מתרסקות בה בעוצמה רבה והפתעה עצומה. מוות סתמי שיצר האדם.


נניח שלא מעניינת אתכם הציפור הקטנה ואולי גם לא להקתה, אולם אותה ציפור ויתר חברות הלהקה המתנגשות בחומה השקופה נופלות ישירות אל הכביש, על המכוניות הנעות להן בנתיבי איילון. כך שמעופה התמים אל החופש של אותה ציפור עשוי להוות סכנה של ממש לנהגים בכביש.


מצד אחד דואגים, בנתיבי האיילון, לאיכות חיי האוכלוסייה המתגוררת בסמוך, אולם בה בעת, מסכנים את חיי האזרחים הנעים בנתיבים מדי יום.


כמובן שקיים פתרון פשוט ובוודאי גם לא יקר לביצוע: צביעת החומות בצבע אטום יכולה להוות פתרון פשוט לבעיה, ואני משוכנעת שחברת נתיבי איילון תצליח, לו רק תרצה, למצוא פתרונות יעילים ויצירתיים אחרים.


בינתיים, חומות אלו ממשיכות להוות סכנה לחייהן של מאות ציפורים החולפות במסלולן מעל הנתיבים, ולא ירחק היום בו ציפור שתנחת על השמשה הקדמית של מכונית תגרום לתאונה קטלנית, ולכן אני פונה לחברת נתיבי איילון לפעול באופן מיידי לטיפול במחדל רגע לפני שיקרה אסון.