02/11/2006

אתמול (1 בנובמבר) בבוקר קיבלה דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות" שיחת טלפון ומעברו השני של הקו סיפרה לה ר' את סיפורה:


"אתמול (31 באוקטובר) ב-21:00", סיפרה ר' לאתי, "עמד חתול רחוב ג'ינג'י בוגר במרכז תל אביב, ליד ערמה של שקיות זבל שהיו מונחות ברחוב וחיפש מזון. לפתע הגיח מרחוב סמוך כלב מגזע אמסטף, קפץ עליו והחל לתקוף אותו. החתול ניסה במשך דקות ארוכות להיאבק בכלב ולהימלט, אך האמסטף שהסתובב לבדו נטול בעלים, רצועה או מחסום פה, לא הרפה ממנו. הוא אחז בצווארו של החתול האומלל בחוזקה, טלטל אותו מצד לצד וננעל עליו בשיניו כל כך חזק עד שלא הצלחנו להפריד ביניהם. לא עזרו מכות של כסא, בעיטות וצעקות, הכלב נשך אותו וטלטל אותו עד שהחתול מת, וגם אז סירב לעזוב אותו והמשיך לנשוך ולטלטל את הגוויה שלו", סיפרה ר' בבעתה. 


"זה היה אחד המראות האכזריים שראיתי בחיי" אמרה מזועזעת, "החתול יילל ויילל עד שמת, ובכל אותו זמן אני, ידיד שלי והשכנים שהתאספו למשמע הצעקות לא יכולנו לעשות דבר. לא ידענו של מי הכלב, ובכל פעם שמישהו מאיתנו התקרב הכלב נהם לעברו, מגן על הטרף שלו.


"הזמנתי למקום ניידת משטרה והשכנים הזעיקו ניידת של הפיקוח העירוני, וקיבלתי מספר אירוע. לאחר כשעה, ומספר דקות לאחר שהניידת המשטרה הגיעה, הופיעו לפתע במקום שתי בחורות שניגשו אל הכלב וטענו שהוא שלהן. הן הופיעו בלי רצועה או מחסום וטענו שהוא ברח להן. כשסיפרנו להן שהכלב הרגע הרג חתול והראינו להן את הגוויה שלו הן הגיבו באדישות והחלו לצחקק ביניהן. כשהשוטר ניגש אליהן וביקש תעודה מזהה הן טענו שאין להן, והזעיקו שני בחורים בעלי 'לוק' עברייני למקום. גם הבחורים שהגיעו לאחר כשתי דקות ושהזדהו כבעליו של האמסטף הגיעו נטולי תעודה או רישיון של הכלב, אז השוטר ליווה את אחד מהם עד לביתו כדי שיביא לו תעודה מזהה. הכלב, שכל פניו היו מרוחים בדמו של החתול, נלקח להסגר" סיכמה ר' את המקרה המזעזע.


ר' גם דיברה עם ד"ר גלין והוא סיפר לה שבעליו של הכלב ("אחד מהם 'הר אדם' להגדרתו", אמרה ר') היה באותו היום בפיקוח העירוני, והוא לא מסר להם את הכלב. ר' סיפרה כי ד"ר גלין ביקש ממנה להגיש תלונה במשטרה ואמר שזה יעזור לו מאוד. "אני מתכוונת לגשת לתחנת מרחב ירקון ולהגיש את התלונה, ואז לשלוח לד"ר גלין את האישור בפקס", סיכמה ר'.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "הגיע הזמן לאסור את בעלי הכלבים שנחשבים מסוכנים. לא כל אחד יכול להחזיק את הגזע הזה. כמו שלא נותנים רשיון לנשק לכל בן-אדם, ככה גם אסור לתת לכל אדם לגדל את הכלבים הללו, להם יש יכולות בהם האנשים הללו משתמשים. חינוך אחר לכלבים הללו היה מונע מקרים כמו זה. יש להעניש בעלי הכלבים המחנכים את כלביהם לתקיפה ולשים אותם מאחורי סורג ובריח".