02/11/2006

חיים סיפר, כי כהן עצר את הרכב, השליך במהירות כלב לבן ומיד לאחר מכן עזב את המקום בחופזה. חיים ניגש אל הכלב שהיה עוד חם, כנראה מסוג סמויאד עם פרווה לבנה ומטופחת, ועל צווארו היו קולר וכן קולר נגד קרציות.


חיים עצר ניידת משטרה שעברה במקרה במקום, ובתוכה היו שני מתנדבים, אחד מהם חבר מועצת עמק חפר שגילה רצון לעזור, והתקשר לוטרינר הרשותי, ד"ר אודי לבל. במקום עבר בדיוק משה אוזן, חבר מועצה נוסף ועצר גם הוא. בינתיים עזבה המשטרה את המקום וחיים נשאר עם מר אוזן עוד מספר דקות במהלכן לקח חיים את הקולר של הכלב.


בדיוק כשעמדו לעזוב את המקום ולנסוע לעמק חפר, הגיע לוכד הכלבים למקום מחדש ולקח את גוויית הכלב המת. חיים ואוזן ניסו לעצור אותו פיזית וזה הגיע לידי תגרה. ובעצתו של אוזן עזב חיים את הלוכד כדי להימנע מאלימות, והלוכד לקח את הכלב ועזב במהירות את המקום.


אלטמן שוחחה עם הוטרינר הרשותי, ד"ר לבל, ועם הגנן של קיבוץ בחן, שהזמין את הלוכד לקיבוץ.
הגנן אמר כי הציבור מגיע ונוטש ברחבי הקיבוץ כלבים, והם טוענים שגם הכלב הזה ננטש בקיבוץ ושוטט שם כמה שבועות. אולם מהתמונות שצילם חיים רואים בבירור כי הכלב לבן ומטופח, ולא ייתכן ששוטט מספר שבועות. לכלב היה שבב אולם הוא לא נמצא במאגר הארצי. וכמו כן, ייתכן שבחץ ההרדמה היה מינון גבוה מדי של חומר הרדמה או שפגעו באיבר חיוני בגוף הכלב וזה מה שהרג אותו.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "אם למישהו נעלם כלב או כלבה מסוג סמויאד, לפחות תדעו מה עלה בגורלו/ה. אנא אל תשחררו את הכלבים ללא השגחה מכיוון שיש יותר מדי אויבים האורבים להם, כמו פקחים למשל".