17/09/2006

אלטמן סיפרה לתמוז כי בתחילה ראתה אדם שהתקרב אל היונה, ופשוט הרים אותה, "מיד ניגשתי אליו" אמרה אלטמן, "והוא אמר שרק רצה להראות את היונה לילדו" הוסיפה, "אז הוא זיהה אותי ואמר לי 'את אתי אלטמן מתנו לחיות לחיות נכון? אני לא יעשה לה שום דבר' הוא הניח את היונה על הרצפה והמשכנו לעקבו אחריה כדי לדעת לאן היא הולכת והאם היא יכולה לעוף".


"היונה המשיכה ללכת על הרצפה, לא ניסתה לברוח והחליטה שהיא נכנסת לחנות "צומת ספרים" אולי בכדי לקנות את ספרו של החדש של מאיר שלו "יונה ונער". בשלב זה הבנתי", אמרה אלטמן, "שיש פה בעיה ושהיונה במצוקה והתקשרתי אל צביקה תמוז, כי אני לא מבינה בטיפול ביונים"


 תמוז שקיבל את השיחה, צחק ואמר, "צריך לשכפל אותך אתי, ולשים בכל רחוב אתי אחת ואז אולי לא יתעללו יותר בבעלי חיים".  לאחר מכן ביקש תמוז שישימו בינתיים את היונה בקופסא ויצא לדרך.


"כשהגעתי לצומת ירקונים זיהיתי את החנות, עשרות אנשים הסתובבו שם ויכולתי להבין את דאגתה של אתי לגורל היונה האומללה" סיפר תמוז. "כשפניתי לאחת הקופאיות ואמרתי שבאתי לקחת את היונה, ראיתי את מבטם המשתומם של הלקוחות, אך הקופאית חייכה חיוך של אושר וניגשה אל מאחורי הדוכן, והביאה לי קופסת קרטון קטנה ובתוכה הייתה היונה. היונה נראתה בסדר אך כפי הנראה אכלה משהו רעיל מה שגרם לה לחולשה ולכן גם לא יכלה לעוף, או אולי ראתה שאתי אלטמן בסביבה וידעה שהיא תסייע לה ותדאג לשלומה" סיים תמוז לספר את הסיפור.


 אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "במקרה הגעתי לשם למזלה של היונה. ואני מאוד שמחה שהצלנו אותה. הגעתי למסקנה שבחיים אין במקרה ושהכל מכוון. אצלי הכל מסתובב תמיד סביב בעלי החיים".