05/09/2006

מה-23 באוגוסט, כך סיפרה מתנדבת העמותה לא ניתן אישור לחברי עמותת "גלבוע אוהבת חיות" להיכנס אל תאי בעלי החיים שנמצאים בשטח תחנת ההסגר ניר יפה. "מיוני", אמרה המתנדבת, "לא ניתן לנו להיכנס לתחנת ההסגר אלא רק לתאים שלנו, ואילו מה-23 באוגוסט לא נותנים לנו להיכנס לאף אחד מן התאים, גם לא לשלנו. לא יודעים כבר שבועיים מה קורה שם" סיפרה המתנדבת, "ואפילו אם אנשים רוצים לאמץ כלב אי אפשר להכניס אותם".


תא החתולים שבתחנת ההסגר היה צמוד תחילה לתאי הכלבים, והמצב היה בלתי נסבל. אחרי שמתנדבי "גלבוע אוהבת לחיות" התערבו ואמרו שהחתולים לא יכולים לחיות יחד עם הכלבים, העבירו את החתולים לקרוון מבודד ולא נתנו למתנדבים לגשת כלל, ומאז הם לא יודעים מה מצבם. כשהמתנדבים סוף סוף הצליחו להגיע אל החתולים, חשכו עיניהם לנוכח התמונה הקשה שנגלתה להם. תמונה אחת, שווה אלף מילים.


במייל שהתקבל ב"תנו לחיות לחיות" מוצגות תמונות מזעזעות של בעלי החיים המתים. "החתולים שמתים שם", הסבירה מתנדבת "גלבוע אוהבת חיות", "מתו מרעב, כי לא קיבלו מזון ומים". התמונות צולמו אמנם לפני כחודשיים כשהמתנדבים עוד יכלו להיכנס אל תחנת ההסגר, אולם הגיעו לידי "תנו לחיות לחיות" רק היום.


"הכלב המדמם שבתמונה" הוסיפה, "היה עשרה ימים בהסגר, אבל אף אחד לא נגע בו. הוטרינר, ד"ר עופר גולדשטיין, לא טיפל ולא המית, וגם לא נתן לאף מתנדב לטפל בכלב. למרות שביקשנו ממנו, שימית או יטפל בכלב, הוא אמר שאסור להיכנס אל הכלב עשרה ימים, והוא שכב שם ודימם כל הימים האלה. ואחרי עשרה ימים כשהכלב שוחרר מההסגר הוא מת אחרי חצי שעה, כי דימם כל התקופה", אמרה.


באחת התמונות רואים כלב ללא עין. מתנדבת "גלבוע אוהבת חיות" סיפרה כי הכלב הגיע אל תחנת ההסגר כששתי העיניים שלו בריאות ושלמות, וכיוון שהסורגים בתחנה שבורים, נוקרה עינו. "גם בו לא טיפל הוטרינר, למרות שכשהגיע לתחנת ההסגר היה בעל שתי עיניים בריאות. בלית ברירה נאלצו לעקור את עינו של הכלב, כעת הוא משתקם בביתי" סיפרה.


עוד סיפרה המתנדבת, כי הכלבן, מר אמנון מלאכי, אינו איש מקצוע. "הוא פוחד מהכלבים ואינו נכנס לתאים, אלא שוטף אותם בצינור מבחוץ. היו מקרים", הוסיפה, "שהגורים עפו עם הזרם לתוך הביוב".


במשך שנה וחצי, ניטשת מלחמה בלתי פוסקת בגלל אגו וכעסים אישיים של הוטרינר, והנפגעים בסיפור זה הם בעלי החיים, החפים מפשע.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "לאחר שראיתי את התמונות הזוועתיות, מהן אינני מצליחה להתאושש, זו פשוט שערורייה שאנשים שבאו במטרה לעזור לבעלי חיים בהתנדבות בזמנם החופשי, זוכים לכזה יחס. זה מחזיר אותי שוב ושוב למשפו שמי שמתייחס כך לבעלי חיים, יתייחס כך גם לבני אדם. יש להשעות את הוטרינר, ד"ר עופר גולדשטיין, מתפקידו, ויפה שעה אחת קודם".



        
       בכבוד רב,
       אתי אלטמן
       דוברת "תנו לחיות לחיות"