24/07/2006

בנוסף, נשלח רכב ההצלה של "תנו לחיות לחיות" מספר פעמים לאזור הצפון, שם אסף כלבים נטושים, והעביר כ-50 שקי מזון לחלוקה בצפון הארת ולכלביית ג'נט בלהבות הבשן, אליה הגיעו כל הכלבים שננטשו בעקבות הלחימה . בנוסף העביר 20 כלבים מכלביית ג'נט בלהבות הבשן אל מרכז הארץ ובכך פינה מקום לכלבים נטושים נוספים באזור הצפון. הכלבים הועברו לפנסיון גליל ים במימון עמותת "תנו לחיות לחיות".


בעקבות פניות רבות של הציבור על מצוקת בעלי החיים, ביניהם כאלה שנותרו קשורים או נעולים בבתים שננטשו,  נאלצה העמותה לנסוע כבר מספר פעמים לנהרייה בכדי לנסות לחלץ יחד עם ענת סלמוביץ מהמרפאה הוטרינרית רסקיו בעיר, את הכלבים שנשארו מאחור.


אתמול (23 ביולי) הגיע נהג רכב החילוץ אל נהרייה בשעות אחר הצהרים, לאחר שהתקבלה בשעות הבוקר קריאה מאזרח שסיפר כי הכלבה שלו קשורה וסגורה כבר שבוע שלם ללא מזון ומים בעיר, ומכיוון שאף אחד לא היה מוכן לפתוח לה, נסע נהג העמותה וחילץ את הכלבה מסוג רוטויילר. אתי אלטמן, דוברת העמותה שוחחה עם הבעלים של הכלבה, אולם הוא החליט כי הוא מוותר עלי כלבתו בת השלוש, לאחר שהיתה איתו במהלך שלוש השנים האחרונות. הכלבה חולצה כשהיא במצב מזעזע, מיובשת ורעבה, מגורדת בכל חלקי גופה וכן כל הצלעות שלה בלטו מגופה בגלל רעב. הכלבה הועברה לפנסיון פרטי במרכז הארץ.


בנוסף, חולצו גם שני גורים מסוג זאב לבן מעורבים, הם נמצאו משוטטים ומבוהלים ברחובות נהרייה. חולצה גם כלבת האסקי סיבירי, שברחה עם רעש הקטיושות והעמותה ניסתה במהלך כמעט שבועיים למצוא אותה, עד שענת סלמוביץ לכדה אותה. הכלבה הועברה לפנסיון פרטי ומכיוון שהיו לעמותה דיווחים עוד לפני המלחמה על הזנחת הכלבה, הוחלט שצריך למצוא לה בית חדש.


היום התקבלה קריאה מצפת, לפיה נותרו בתוך דירה ארבעה כלבים קטנים. הכלבים נמצאים שם כבר שבוע שלם לבד וללא מישהו שיטפל או יאכיל אותם. ובנוסף, התקבלה עוד שיחה על כלבה עם שמונה גורים, השוכבת מתחת למכונית, ועוברת את כל ההפגזות בשבועיים האחרונים, תוך שהיא מיניקה את גוריה. לידה נמצאו שני כלבים נוספים, כפי הנראה נטושים. ומחר (ה-25 ביולי), ייצא נהג רכב החילוץ של "תנו לחיות לחיות" לחלץ אצת הכלבים הללו מצפת ולחלק אוכל לבעלי החיים המשוטטים. האוכל נתרם בחלקו על ידי אזרחים טובים.


במהלך הפינוי של כלבי נהריה אתמול בערב (23 ביולי) התחילה אזעקה ומטח קטיושות, ונהג העמותה נאלץ לרדת גם הוא למקלט. שם גילה, שיש מי שיורד למקלט יחד עם כלבו.


אנו זקוקים לעזרה:
משפחות המעונינות לארח בעלי החיים מהצפון, אנא פנו למייל [email protected]
אנשים שרוצים לתרום שקי מזון לחתולים ולכלבים – הן לבעלי החיים המשוטטים ברחובות והן עבור אנשים, שלא יכולים לרכוש מזון מכיוון שחנויות הצפון סגורות [email protected]
אנו פונים גם לציבור בצפון הארץ, אנא השאירו ברזיות דולפות, ותחתן דליים או קערות, כי בעלי החיים לא ישרדו בחום הזה ללא מים. כמו כן, אם אתם יכולים אנא פזרו אוכל יבש ודליי מים ברחובות עבור בעלי חיים שננטשו לגורלם.


אתי אלטמן, "דוברת תנו לחיות לחיות": "קיבלתי אתמול שיחת טלפון מקריית שמונה, ולזוועתי נודע לי כי אזרחית קריית שמונה השאירה את שלושת כלביה קשורים בתוך הדירה, ולאחר שהשכנים הריחו ריח לא נעים התגלתה הזוועה – שלושת הכלבים שכבו מתים בתוך הבית. ואני אומרת, אנשים קחו איתכם את הכלבים, שימו אותם בפנסיונים אם אין לכם ברירה, רק אל תנטשו אותם ובטח לא קשורים בתוך הבתים".