18/07/2006

עמותת "תנו לחיות לחיות" מצילה את בעלי החיים מהצפון, מפנה בעלי חיים נטושים לפנסיונים במרכז הארץ, מפעילה מוקד להצלת בעלי חיים ובשיתוף עם ד"ר רפאלי מקרית שמונה מעניקים עזרה ראשונה לבעלי חיים
מיום רביעי, ה- 12.7.06, שלא באשמתנו, נקלעה ישראל למלחמת אין-ברירה ובדאבון לב, אנו קוראים ושומעים על פגיעות בחיילים ואזרחים חפים מפשע.


יישובי הצפון לאורך כל קו הגבול עם לבנון ופנימה לו, מופגזים ללא הרף וכעת גם חיפה נמצאת תחת אש. העורף מתבקש להתאזר בסבלנות ואורך רוח חרף מצב החירום המתמשך והשהייה הארוכה בחדרי הביטחון והמקלטים, ולתת לצה"ל את מלוא הגיבוי והתמיכה בהגנה על מדינת ישראל ופגיעה בקמים עלינו לכלותינו.



לא מעט מתושבי חיפה והצפון מחזיקים ברשותם חיות מחמד – כלב או חתול, אשר הינם, כידוע, בעלות חושים מפותחים במיוחד. הם ערים לנעשה סביבם, וחשים בדברים הממשמשים לבוא לפני שאנו, בני האדם, קולטים זאת בחושינו. הם קולטים את כל הרעשים הסביבתיים: הירי המסיבי, ה"בומים" העל-קוליים, אווירת אי-השקט, המתח באוויר והחריגה משגרת היומיום – כל אלו עלולים לגרום ללחץ נפשי כבד על חיות המחמד שלנו.



למרות הדאגה והחשש הכבד לאזרחים ולחיילי צה"ל הפועלים בחזית הצפון, לבני המשפחה ולחברים, אל לנו לשכוח שגם חיות המחמד הן חלק מהמשפחה. רצוי להרגיען, ללטפן, לדבר אליהן בטון המיוחד השמור לקשר בינינו לבין החיות האהובות שלנו. מתן האהבה והליטוף לבעלי החיים מהווה כשלעצמו תרפיה אישית המרגיעה את השרויים בלחץ – הן אותנו והן אותם.



בימים טרופים אלו, תושבי אזור הצפון ינהגו בתבונה כאשר לא יוציאו את חתול שברשותם מהבית, אף לא לחצר. עקב הירי הבלתי פוסק, הרעש וההמולה, הוא עלול להיכנס למצב של "סטרס" מיותר והלם. במצב כזה, חתולים נוהגים לנוס על נפשם, והם עלולים למצוא את עצמם במקום לא מוכר ממנו לא ידעו כלל לחזור.



דאבון הלב שלנו, ולעומת זאת חוסר האונים, האומללות והאימה של חתול הבית שעלולים להתרחש במקרה שכזה, בהתחשב בעובדה שחתול הבית אינו מסוגל ואינו יודע לדאוג לעצמו, בתנאים הנוכחיים בגבול הצפון הנה טרגדיה שאסור שתתרחש.



חשוב שתושבי הצפון יכינו מראש את מנשא החתול (במידה ויש ברשותו אחד כזה), מים ומזון יבש בכמות מספקת לחתולי הבית. יש לדאוג שחתול הבית שלנו ישהה יחד עמנו במרחב המוגן – במקלטים או בחדרי הביטחון.



באשר לחתולי הרחוב, אנא, תושבי הצפון, דאגו להשאיר להם מלאי מזון יבש ומים בפינות האכלה להם הם רגילים.



לגבי הכלבים – עלולים לקרות תרחישים של כלבים הלוקים בחרדה ופאניקה, המניעים אותם לפתוח בריצה הרחק ממקום מגוריהם



לעבר יעד בלתי מוגדר, ולמצוא את עצמם הולכים לאיבוד ומשוטטים ברחובות במקומות זרים להם, כשחלקם לעולם לא ימצאו את בעליהם או חס וחלילה ידרסו ע"י מכונית עוברת.
 
לפיכך, כדי לשמור על יקירינו. אין להוציא את הכלבים חופשיים לרחוב או לחצר, אלא עם רצועה בלבד.



כמובן שחובה עלינו לדאוג לצרכיו הבסיסיים של הכלב, דהיינו-
מלאי אוכל יבש ומים, ובל נשכח לצרפו אלינו, כחלק מהמשפחה,
כאשר אנו שוהים במקלטים או בחדרי הביטחון או בייחוד אם עוזבים את מקום המגורים ומתפנים למרכז ולדרום הארץ.
 
עבור ההולכים על ארבע, המתרחש בצפון הוא סיוט ארוך ומתמשך של התנהלות בתוך רעש, קולות ירי ונפילת פגזים הנשמעים להם מאיימים ומפחידים.

עמותת "תנו לחיות לחיות" פותחת קו חם להצלת בעלי חיים שנפצעו כתוצאה מהלוחמה באזור הצפון, בשיתוף פעולה עם הוטרינר ד"ר רענן רפאלי בקריית שמונה. ניתן להתקשר לד"ר רענן רפאלי בכל מקרה של פציעת כלבים ו/או חתולים – בעיקר לגבי חתולי רחוב וכלבים משוטטים-אשר נפגעו כתוצאה מנפילת פגז לטלפון: ד"ר רפאלי 4711211 – 052.  כמו כן, ניתן לפנות למוקד להצלת בעלי חיים של "תנו לחיות לחיות", לטלפון: 6241776 – 03.
 
 מבצע פינוי כלבים עזובים ויום אימוץ להכנת מקום לקליטת כלבי הצפון
 
מאז תחילת האירועים בגבול הצפון, אנו ב"תנו לחיות לחיות" מקבלים קריאות רבות אודות נטישת בעלי החיים עקב עזיבה בהולה של האיזור. מחר (ב', 17 ביולי 06) "תנו לחיות לחיות" בשיתוף עם אבי קוזי מ"החברה להגנת החי" שולחים את רכבי ההצלה על מנת לפנות כלבים שננטשו מאחור, ולהביאם לפנסיונים פרטיים באזור המרכז. לצערנו, כלביית "תנו לחיות לחיות" מלאה עד אפס מקום, ולא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לפנסיונים פרטיים. ביום שבת הקרוב, "תנו לחיות לחיות" יחד עם כוכבי "השמיניה" וכוכבי "לרקוד עם כוכבים" מזמינים אתכם ליום אימוץ והצלה של כלבי "תנו לחיות לחיות", על מנת לפנות מקום בכלביה לכלבי הצפון.


 אני פונה אל הציבור הרחב, אנא התגייסו והציעו עצמכם להיות בתים אומנים לבעלי חיים שננטשו. כמו כן, אנא תרמו להצלת בעלי החיים, "תנו לחיות לחיות" לבדה לא תוכל לעמוד במימון חילוץ והצלת כל הכלבים הנטושים.


 בואו נוודא שגם ההולכים על ארבע יעברו תקופה קשה זו ללא פגע. הבה נזכור, שאנו אחראים לשלומם וביטחונם של בעלי החיים חסרי הישע, ושהם שמים את מבטחם ואת חייהם בידינו.
 
עדויות מנהרייה
 
בנהריה, כמו במקומות שונים בצפון, הרחובות ריקים ורק בעלי חיים משוטטים מסתובבים צמאים. הם מגיעים לפתחה של המרפאה הוטרינרית "רסקיו" שם ממתינים להם דליי מים ומזון. כלבת הפינצ'ר של ההרוגה מנהרייה תועבר בימים הקרובים למשפחתה המתגוררת באזור המרכז


 הנה עדות מצד הבת של חברת הכנסת לשעבר אסתר סלמוביץ'. הבת עובדת במרפאה וטרינרית של דוקטור סלמוביץ' משה – "רסקיו" מנהריה, והיא מספרת כי :


 "נהריה היא כמו עיר רפאים, מבחינת חזות, יש כלבים וחתולים משוטטים – רעבים וצמאים, ואנו מניחים להם מים ואוכל מחוץ למרפאה ברחוב. הם מגיעים מאוד מאוד צמאים. אנו מבקשים מהתושבים שנמצאים בכל אחת מערי הצפון להוציא לרחובות דליי מים ואוכל על מנת להציל את בעלי החיים המשוטטים


 "הוכל פחות קריטי אבל בימים החמים האלה, בעלי החיים לא ישרדו ללא מים, וברחובות אין אף אחד.


היא מוסיפה כי יש סביבה  כעשרה חתולים שבאו לאכול וכלבים, חלקם עם קולרים והם מגיעים אל פתח המרפאה לשתות מים. "לפחות פה הם יודעים  שאפשר להגיע".


עם תחילת האירועים נהרגה בנהרייה מפגיעת קטיושה אישה והשאירה מאחור כלבת פינצ'רית קטנה. ברגעים אלה משפחת סלמוביץ' המקסימים אוספים אותה אליהם בכדי להעביר אותה אל משפחתה של האישה המתגוררת באזור המרכז. אם אתה רוצה להרחיב על הסיפור – ניתן לך את הטלפון.


הוטרינר משה סלמוביץ', סיפר לאלטמן כי יש מחסן גדול של מזון לכלבים וחתולים בהרצליה, שמוכן לספק מזון בזול לכלבי וחתולי רחוב, אם מישהו רוצה להתנדב לקנות מזון וכן להסיע אותו לצפון. יש ליצור קשר מוקד העמותה: 03-6241776