02/07/2006

הבוקר התקבלה שיחת טלפון מאת הוטרינר ד"ר אילן אליהו, שסיפר על מקרה התעללות מזעזע ברחוב אילת 96 בחולון.


להלן סיפורו של ד"ר אליהו:


"לפני כשבוע, הוזעקתי לביתה של גברת לובה סלקטור, עולה חדשה מברית המועצות, שביחד עם שכנתה דינה, מטפלות בחתולי רחוב. בהגיעי למקום, מצאתי חתולה בת 12, במצב אנוש. מהסתכלות ראשונית שלי, היה ברור שהחתולה עברה טראומה קשה הן בראשה והן בעין שמאל.


"לאחר בירור קצר, נתגלה לעיניי סיפור מחריד. השכן המתגורר בקומה מתחת, מצא בכניסה לביתו את החתולה, שכנראה נכנסה אל דירתו בטעות, ובמקום להוציא אותה מביתו, החליט ללמד אותה לקח. הוא   התחיל להכות את החתולה עד אשר אפסו כוחותיה. משחשב שהיא מתה, זרק אותה בפח האשפה של הבניין. הגברת לובה שמעה את היללות שבקעו מהפח…


"למרות מצבה של החתולה, החלטתי בכל זאת לנסות לטפל בה, למשך 24 שעות. אולם למחרת התדרדר מצבה ולכן החלטתי על המתת חסד. למחרת קיבלתי טלפון נוסף מהגברת דינה, שסיפרה כי נמצאה חתולת רחוב נוספת בה אני מטפל, אולם היא כבר נמצאה ללא רוח חיים, עם אותם סימנים שנמצאו בחתולה הקודמת – סימני פגיעת ראש קשה שגרמה לחלק מן העין של החתולה לצאת ממקומה.


"בעקבות כל זאת, ביקשתי מהגברות להתלונן במשטרה ולא לוותר לו. אגב יש במקום עוד מספר חתולים, עם פגיעות שונות, שברור לי שנגרמו מטראומות".


הגברת דינה סיפרה כי אשתו של השכן המתעלל, נשבעה בחיי הילד שלה, בן השנה, כי היא תגמור על כל החתולים בשכונה. עוד סיפרה דינה, כי השכנים בבניין ראו את השכן מכה את החתולה.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "פניתי למשטרת בת ים, לאחר שנודע לי שהשכן המתעלל נעצר הבוקר לחקירה בעקבות מעשי ההתעללות. לשמחתי הרבה, המתעלל יבלה את הלילה במעצר. מחר הוא הוא יובא לבית המשפט בראשון לציון, שם תבקש המשטרה את הארכת מעצרו, לצורך המשך החקירה נגדו. אני מאוד מקווה שהשופט יתייחס למקרה התעללות זה, במלוא החומרה וייתן את העונש המרבי הקבוע בחוק".


****תמונות יועברו ברגע שיתקבלו במשרדנו.