05/06/2006

"מאז שהבאתי את הכלב", סיפר שיבלי, "השכן שגר בצמוד אלי לא אהב אותו.כבר כשהיה בן שבוע איים השכן, מ', לרצוח אותו, ובחודשים האחרונים היה אומר לי 'קח אותו מפה', 'זרוק אותו'. ואני הסברתי לו כי הכלב הזה הוא כמו הבן שלי".


שיבלי סיפר כי ביום שישי האחרון היה סכסוך בין השכנים, "והשכן שחיפש כבר הרבה חודשים סיבה, החליט לסיים ולקיים את ההבטחות. הוא לקח את השרשרת שלו שבה היה קשור בחצר של הבית, מעל המדרגות, וחנק את הכלב למותו".


שיבלי סיפר כי אתמול בבוקר חיכה השכן שהוא ואשתו ייצאו מהבית, ניגש אל הכלב, חנק אותו, והכלב גסס אל מותו. הבן של שיבלי כבן השש, שראה את הכלב הגוסס, נכנס להלם והתקשר לאביו כדי לספר מה קרה. שיבלי התקשר מיד לאחיו שייגש למקום לראות מה קורה עם הכלב, ואחיו ניגש מיד למקום. שיבלי מספר שבשלב זה השכן הפך נחמד והציע את עזרתו בפינוי גופת הכלב בעזרת הטנדר שלו.


שיבלי כועס נורא, הוא מדבר על הכלב באהבה רבה: "הוא היה ישן איתי לידי במיטה. הייתי מדבר איתו כמו שאני מדבר עם הילדים שלי, כל יום הייתי רוחץ אותו, הכלב הזה היה החיים שלי, הוא נשמה".


שיבלי בטוח שהשכן הוא זה שחנק למוות את הכלב, "כי אף אחד לא יכול לעשות את זה והכלב לא יעשה זאת לעצמו". ואתמול בערב הוא הגיש תלונה במשטרת עוספיה נגד השכן.


"נקשרתי אל הכלב חבל על הזמן" הוא מוסיף, "לא יודע מה אני יעשה עכשיו, נכנסתי לדיכאון. זה היה כלב כלב, אבל אחלה בנאדם" אמר.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "עוד פעם אנו עדים לרוע והאכזריות של בני האדם. כל מריבה הכי קטנה בין שכנים מסתיימת היום ברצח של בן אדם או בעל חיים. חייבים לעצור את האלימות הגואה, לא ייתכן שכל יום נקבל דיווחים במשרדינו על חתולים וכלבים שעברו התעללות. אנו פונים שוב לבתי המשפט להחמיר בעונשים, ולמשרד החינוך, אנא הכניסו לתכניות הלימודים, תכנים הנוגעים לזכויות בעלי חיים. תוגש גם תלונה למשטרה מטעם 'תנו לחיות לחיות'".