05/05/2006

ב-16 בפברואר 2006, נכנסו ארבעה בלשים מבילוש דן עם כלב בילוש לחיפוש סמים בביתו של א. ברמת גן. ל-א' היו ארבעה כלבים, וכלב הדוג דה בורדו, רץ לכיוון הבלשים. קצין הכלבנים הוציא את אקדחו האישי, לא חשב פעמיים וירה בראשו של הכלב, על מנת להרגו. הכלב נפגע באופן אנוש, הועבר על ידי אמבולנס עמותת "תנו לחיות לחיות" אל מרפאתו של ד"ר שילנסקי ומת שם מפצעיו.


מתחקיר האירוע התברר ש-א'  נעצר על ידי המשטרה, יום קודם והובא על ידי השוטרים לשם עריכת חיפוש בדירתו. א' ידע שארבעת הכלבים הנמצאים בדירתו, עלולים להיבהל לאור נוכחות השוטרים והכלב המשטרתי אשר בא עימם, ביקש בתחנונים, לאפשר לו לקשור את הכלבים טרם כניסת השוטרים לדירה. לטענתו, הגיבו השוטרים בבוטות ובגסות, וסירבו לאפשר לו לעשות כן.


בעקבות הירי בכלבו של א', פנתה אתי אלטמן, דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות" אל השר לביטחון פנים, מר גדעון עזרא, וכן אל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי. במכתבה אליהם תיארה את פרטי האירוע.


"על פי הידוע לנו" כתבה אלטמן במכתבה, "מר א' , הינו אזרח שומר חוק, קצין סיירת מטכ"ל במיל', אשר אין לו כל עבר פלילי ומעולם לא נחשד במעשים שבניגוד לחוק. מר א'  הוא 'מלח הארץ'". עוד הוסיפה, כי הזוועה התרחשה לנגד עיניו של מר א', מה שעלול להשאיר צלקת למשך כל ימי חייו.


בתגובה למכתב שהוציאה העמותה ב-16 בפברואר, פרסמה המשטרה את תגובתה לאירוע זה, שהיה בה רצף של אי דיוקים, מתחילתה ועד סופה.


אלטמן במכתבה טענה כי מדובר בהתאכזרות בבעל חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים, התשנ"ד, 1994. העונש על עבירה מסוג זה הוא שלוש שנות מאסר. על כן דרשה העמותה להשעות את קצין הכלבנות, לחקור את המקרה ולהגיש כנגד מבצע העבירה כתב אישום.


המשטרה: השוטרים והכלבן פעלו כנדרש


בימים האחרונים התקבלה תשובתו של סנ"ץ חיים בלומנפלד, רמ"ד תיאום ובקרה, מלשכת המפקח הכללי במשטרת ישראל (ראו מכתב מצורף). הוא כתב כי ועדת הבדיקה סיימה את עבודתה, לבחינת נסיבות האירוע, וכי עלה כי השוטרים והכלבן פעלו כנדרש. ולכן, לא מצא מקום לנקוט בצעדים משמעתיים.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "אנו מצטערים מאוד שזאת המסקנה של המשטרה, היינו שמחים לו הציבור היה מביע את דעתו".