27/04/2006

לאחר שזרקה את כלבתה הבוגרת מהחלון בקומה הרביעית, כלבתה עלתה חזרה בכוחותיה האחרונים, בגלל אהבה עד אין קץ ונאמנות עיוורת, אל דירתה שבקומה הרביעית. בשעה 6 בבוקר, שבה סווטלנה והפעם השליכה את הכלבה הבוגרת מחלון דירתה, לאחר שהכלבה שכבה בבית ארבע שעות כשהיא פצועה וחבולה. יחד עם הכלבה הבוגרת השליכה הפעם גם את הגור.


כתוצאה מהמעשה, נחבלו הכלבים חבלות קשות, בדמות דימומים וריסוק רגליהם האחוריות, כך נכתב בכתב האישום.


סמוך לשעה 7 בבוקר היום, הגיעו שוטרים אל דירתה של סווטלנה, ובקשו לעכבה לחקירה, אולם הנאשמת סירבה להתלוות לשוטרים. כשהודיעו השוטרים לנאשמת על מעצרה וביקשו לכבול אותה, תקפה אותם סווטלנה שלא כדין, וניסתה לנשוך את ידם.


בכתב האישום נכתב כי את המעשים עשתה הנאשמת כשהיא בגילופין.


הנאשמת הובאה בפני שופטת בבית משפט השלום בבאר שבע, והיא נמצאת במעצר עד תום הליכים מזורז בכדי להגיש נגדה כתב אישום.


כתב האישום הוצא נגד בגין:
1. איסור התעללות, עבירה לפי סעיף 2א'+17 לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד 1994.
2. הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו – עבירה לפי סעיף 275 לחוק העונשין, התשל"ז 1977.
3. תקיפת שוטר בשעת מילוי תפקידו – עבירה לפי סעיף 273 לחוק העונשין, התשל"ז 1977.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "אני קוראת לכל הציבור במדינת ישראל להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. חייבים להפסיק את ההתעללות המזעזעת בבעלי חיים. אי אפשר יותר להמשיך ולהתמודד עם הזוועה הזאת יום יום, שעה שעה. חיי בעלי חיים אינם הפקר, גם להם יש זכות לחיות. הגיע הזמן להגן עליהם. בואו נתחיל במלאכה. הכלבים שנפצעו באורח קשה מאוד מועברים בשיתוף פעולה עם ד"ר זינגר הוטרינר הרשותי בבאר שבע אל מרפאת עמותת "תנו לחיות לחיות" על מנת לנסות להצילם. אנא היכנסו לעצומה באתר של "תנו לחיות לחיות": https://www.letlive.org.il/azomot_details.php?id=11. בסוף נגיש את העצומה לראש הממשלה, לשר המשפטים, למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון פנים. ברצוני לציין את הפעילות המהירה, הראויה והמקצועית של משטרת באר שבע".

עדכון לכתבה: 01/05/2006
 
לאחר שנזרקו שני הכלבים, הם הועברו לוטרינר הרשותי של באר שבע, ד"ר רומן זינגר ולמחרת נשלח למקום רכב החילוץ של העמותה. כלב אחד לא שרד ואילו השני, זה שנזרק פעמים הצליח לשרוד והוא נמצא כעת אצל ד"ר שילנסקי אחרי שעבר ניתוח אורתופדי. עלות הניתוח עבור הכלב היא 2,800 שקל. לאחר שיתאושש הוא יעבור כנראה לגור בירושלים אצל נעמה. נעמה שמעה על האירוע המזעזע והחליטה להעניק לכלב בית אוהב.