25/04/2006

הבוקר התקבלה קריאה במוקד להצלת בעלי חיים של "תנו לחיות לחיות" לפיה, באישון לילה נערף ראשו של הכלב בוף, כלבו של הבן של יושב ראש ועד המושב נס הרים. רמי, בנו של יושב ראש ועד המושב, נוריאל גדליה, סיפר כי מתוקף תפקידו של אביו ומתוקף סמכותו הוא הוציא את דודו רפאל מבית – גן ציבורי אליו פלש במושב, וכעת הוא חושד שהוא נקם את נקמתו במעשה המזעזע.


נוריאל גדליה, משמש כיושב ראש ועד מושב נס הרים, שליד בית שמש ומתוקף תפקידו, וסמכותו הוציא את דודו רפאל (כבן 28), שפלש לבית במושב, מהבית אליו פלש. רמי סיפר כי לאחר גירושי הוריו של רפאל, הם עזבו את המושב ואילו הוא נשאר ופלש לגן ציבורי ישן ונטוש. ממנו הוא הוצא לפני כחצי שנה.


רמי (בן ה-25) סיפר כי כבר במהלך המשפט וכן לאחריו, התחיל דודו רפאל לאיים על משפחת גדליה, ואף הגיע לריב עימם. בשלב מסוים, הגיע רפאל ושרף למשפחה מכונה חקלאית לריסוק גזר, בשווי של כ-300 אלף שקל. לאחר מספר שבועות הגיע שוב לביתם עם קרש וניסה להרביץ לבני הבית. רמי מספר שאף הצליח לפגוע באביו נוריאל ובו עצמו.


לדבריו, המשטרה התערבה והרחיקה את רפאל לשלושה חודשים מהמושב. אולם לפני מספר חודשים, קיבל רפאל את יתרת התשלום לבית המשפט, התעצבן, ואתמול בלילה, על פי עדות השכנים הגיע למושב.


"נקשרתי לכלב בצורה לא רגילה"


הבוקר מצאו הוריו של רמי, יושב ראש ועד המושב ואשתו, ראש ערוף של כלב במרפסת ביתם. הם התקשרו מיד לבנם רמי, שגר במרחק שני קילומטר מהם במושב, ושאלו אם הכלב שלו בסדר. בשלב זה הם לא הבינו שמדובר בכלבו האהוב של רמי, בוף, כלב זאב מעורב בגולדן רטריבר.


רמי יצא ובדק אם בוף שוכב במקום הרגיל ולא מצא אותו שם. הוא מצא אותו את גופו בלבד לאחר גרירה במעלה המדרגות בכניסה לביתו.


רפי אמר כשהוא מתייפח: "אין לי ילדים, נקשרתי לכלב בצורה לא רגילה. הכלב בן חצי שנה, והוא אצלי מאז שנולד, אני גידלתי אותו. הוא היה הדבר הכי יקר לי. הייתי מחכה לחזור מהעבודה כדי להיות עם הכלב הזה. אני מרגיש כאילו אני נמצא בעיראק או אפגניסטן. הבן אדם נתעב, מגעיל ושפל שאין לו מה לחפש בחיים שלו".


וזו לא פעם ראשונה


רמי הוסיף וסיפר כי "במושב כולם יודעים במי מדובר, אולם המשטרה רוצה הוכחות. עוד לפני מספר שנים, עשה מעשה דומה לאחד מראשי הועד הקודמים, הוא שחט תרנגולות בכניסה לביתו, ערף את ראשן ותלה אותם בכניסה לבית, ועוד הוסיף והניח רימון חי בפתח ביתו של ראש הועד ההוא".


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "אנחנו חייבים לעשות סוף למקרי ההתעללות המחרידים הללו. לא ייתכן שבמהלך מאבקים בין בני אדם, ייפגעו בבעלי החיים חסרי ישע, שלא יכולים להגן על עצמם. אנו דורשים מהמשטרה ומבתי המשפט, לאור המקרה הקודם, שפורסם רק אתמול (הכלב שון ממושב ברוש – http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3243056,00.html), ולאור התרבות המקרים המזעזעים המתפרסים חדשות לבקרים, להעניש במלוא חומרת הדין. לא ייתכן שבמדינה נאורה יתחוללו מתחת לאפינו מקרים כל כך מזעזעים. אני קוראת לציבור הרחב – קדימה, הגיע הזמן להתלכד ולצאת למאבק ללא פשרות למען זכויות בעלי החיים. אי אפשר להתמודד יותר עם הזוועה. אנא בואו נעשה מעשה: [email protected] – שלחו מייל. חייבים לעצור את הזוועה".


בכבוד רב,
אתי אלטמן
דוברת "תנו לחיות לחיות"