09/04/2006


        6 באפריל 2006 
לכבוד,         
מר מאיר שטרית
שר התחבורה
בפקס': 02-6663009


א.נ.


הנדון: השלכת פרה, על ידי אנשי מע"צ, לתעלה והפקרתה פצועה במקום


היום בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר נפגעה פרה על ידי משאית כאשר ניסתה לחצות את כביש מס' 70 בחלק המחבר בין הישובים סומך ויגור.


למקום הגיעו ניידת משטרה, כוחות מע"צ וגורמים שונים לטיפול בעניין. הפרה שכבה על הכביש מתבוססת בדמה, חיה ונושמת, ועיניה מביעות וצועקות "אנא, עיזרו לי, הצילו אותי".


תוך זמן קצר, הידהד ברקע רעש של טרקטור ההולך ומתקרב. הטרקטור הוריד את הכף הענקית המחוברת אליו, אסף לתוכה את הפרה החיה והנושמת, והשליך אותה בצד הכביש לבור בעומק של 20 מטר.


איש לא שעה לתחינתה האילמת של הפרה, איש לא שעה לשעוותה "אני חיה". הפרה שכבה גוססת במעמקי הבור.


בסביבות השעה 8:45 בבוקר התקשר למשרדי "תנו לחיות לחיות" נהג, אשר שהה במקום משעת קרות האירוע. הנהג פנה אלינו לאחר ששוחח עשרות פעמים עם סיוון ממוקד השירות של החברה (*2120), עם המשטרה ועם גורמים נוספים. אף אחד מהגורמים לא הושיט יד לסייע בעניין.
 
החל מאותו הרגע התחלתי במסכת פניות לכל גורם אפשרי. דיברתי עם מתנ"א צפון, עם הוטרינרית הרשותית, עם ארגון "חקלאית", עם מע"צ, עם וטרינרים המתמחים בחיות גדולות ועם כל גורם אפשרי – ודבר לא קרה.


עדים שהיו במקום דיווחו לי שפגיעת המשאית היתה קלה והפרה שכבה על הכביש כתוצאה מהלם אשר לקטה בו. הפגיעה הקשה והכמעט אנושה נגרמה לפרה האופן פינויה על ידי טרקור, שאיננו מתאים לפינוי בעלי חיים והשלכת בגסות לתעלה עמוקה שבצד הדרך.


אולם, רק בסביבות השעה 11:30 ניאות להגיע למקום פקח מטעם המועצה האיזורית מטה אשר אשר רק כעבור כחצי שעה גאל הפקח את הפרה מייסוריה.


אטימות הלב, קהות החושים והאכזריות המשוועת מהמעשה, קורעת את הלב והנשמה, ואין לה מחילה, ואין לה סליחה בתודעה האנושית.


הייתה כאן הפקרה אכזרית של יצור חי לגורלו המר וניתן היה לפנותה עם מעט רצון טוב וחמלה אנושית לוטרינר למתן טיפול רפואי הולם שהיה מציל את חייה.


אני מבקשת את התייחסותך הרצינית ביותר למקרה הנ"ל ולהורות על בדיקה מעמיקה של המקרה והאם מע"צ ביצעה את פינוי הפרה, השלכתה לתעלה והפקרתה ללא סמכות ובניגוד לחוק. כמו כן, במידה וקיים "נוהל" או "נוהג" כלשהו בעניין שבנדון יש לשנותו לאלתר.


        בכבוד רב,
        
אתי אלטמן
        דוברת תנו לחיות לחיות
העתק:  מר זאב בוים – שר החקלאות
רנ"צ משה קראדי – מפכ"ל משטרת ישראל
מר  אלכס ויז'ניצר – מנכ"ל מע"צ (החברה הלאומית לדרכים בישראל בע"מ)