04/04/2006

לאחר ההמתנה הארוכה במחסום קרני מוחזרים העגלים לתחנת ההסגר באילות. גורמים במקום אשר הזעיקו את "תנו לחיות לחיות" טוענים: "זו התעללות לשמה, אם לא יטפלו בעגלים מיד הם לא יחזיקו מעמד ועלולים למות".


כ-160 עגלים יצאו היום (4 במרץ 2006) בשעה 4:30 לפנות בוקר מתחנת ההסגר באילות לעבר מחסום קרני בדרכם לעיר עזה. בהגיעם למחסום קרני, עקב מזג האוויר האביך, לא ניתן היה לבצע את הבדיקות הביטחוניות המחייבות ולהעבירם לעזה. כתוצאה מכך נשארו העגלים במחסום קרני, כשהם סובלים מתנאי החזקה ירודים ביותר וכן, נשקפת סכנה לחיים. גורמים במקום טוענים "אם לא יטפלו בעגלים מיד הם לא יחזיקו מעמד ועלולים למות".


העגלים הגיעו הבוקר למחסום קרני בדרכם לעזה, לאחר כחמש שעות של נסיעה,  אולם עקב מזג האוויר האביך, לא ניתן היה, לפי גורמי הביטחון במקום, לבצע בדיקות ביטחוניות ולהעבירם לעיר עזה.


בעקבות כך הורה הרופא הוטרינרי באילות, ליבואן העגלים, להחזיר את העגלים לתחנת ההסגר באילות, אולם היבואן מסרב לממן את הנסיעה ובכך הוא הופך את העגלים לבני ערובה במקום. לאחר לחצים על היבואן, יצאו העגלים חזרה לאילות. 


"תנו לחיות לחיות" קוראת לרשויות להפסיק את מסעי ההתעללות של בעלי חיים מאוסטרליה לישראל ולהפסיק את יבוא בעלי החיים המיועדים לשחיטה בארץ. המקרה הנוכחי שב וממחיש עד כמה הייבוא הזה כרוך בהתעללויות חוזרות ונשנות.לא ייתכן שיתייחסו לבעל חיים חי ונושם, שהוא עוד לא סטייק על הצלחת, וישנעו אותו במשאיות צפופות כ-15 שעות, בתנאים מחפירים, שזו בושה לנו כבני אדם, להתייחס ככה לבעל חיים חי ונושם. אלה הם רק ענייני בירוקטרטיה, החוזרים על עצמם במשלוחים אלה.


 בכבוד רב,


אתי אלטמן


דוברת "תנו לחיות לחיות"


כתבות נוספות בנושא הובלת עגלים למחסום קרני:


הפה והטלפיים כבר כאן


דרך הייסורים של העגלים מאוסטרליה למעבר קרני


עגלים מתים במחסום קרני