29/03/2006

ליונתן שגר ביישוב נעלה (ליד מודיעין) יש כלב רועה גרמני ובגלל שהוא עלה לו אלפי שקלים, הוא בנה לו בחצר מכלאה גדולה בו הוא חי. אתמול חזר יונתן הביתה בסביבות השעה 16:00, גילה ששער הבית פתוח, וגם המכלאה פתוחה והכלב איננו.


 הוא החליט לצאת לסיור ביישוב עם האוטו, כדי למצוא את הכלב. לאחר שעבר כמה רחובות ראה פתאום שבילים של דם, נסע בעקבות השבילים כמעט 100 מ' ומצא את כלבו ששכב חי ומעולף על הכביש, בתוך שלולית דם.


 על המדרכה ליד הכלב, עמד נער כבן 15, הנער שמגדל בעצמו שישה כלבים, היה בשוק. הוא סיפר כי ראה בכביש בנאדם שנסע באוטו, אליו קשר הבחור רצועה, ואת הכלב   קשר לרצועה מצידה השני. הנער סיפר כי הוא נסע עם האוטו מאוד מהר, במהירות של 60-70 קמ"ש. , הוא סיפר ליונתן שהגורר הוא אופיר אלקלעי, חובש. "הכלב לא יכול היה לרוץ והוא נגרר על הרגליים. אני התחלתי לרוץ אחריו, והוא פשוט עצר אחרי שנסע בערך 100 מ' ואולי יותר. צעקתי עליו 'מה אתה עושה' והוא התחיל לצעוק עלי ואמר שהכלב תקף את הילד שלו ובגלל זה החליט להעניש אותו".


 יונתן לקח את הכלב לווטרינר, והגיע לביתו של אופיר רק בסביבות השעה 22:00. אופיר יצא מביתו בתקיפות ושאל, "מה באת לפה?", אחר כך הוציא נשק והחל לאיים על יונתן. יונתן הזמין משטרה, אלה באו ולקחו מאופיר את הנשק ואף לקחו אותו לחקירה. יונתן בעצמו הגיע לתחנת המשטרה שם נתן עדות והגיש את פנקס החיסונים של הכלב.


 יונתן סיפר שלקולר החנק שהיה על צוואר הכלב נקשרה תחבושת "משולש", את צידה השני של התחבושת קשר אופיר לטמבון המכונית, וכך גרר את הכלב ברחובות היישוב. את התחבושת העביר יונתן למשטרה גם כן, כשהיא מגואלת בדם.


 יונתן סיפר כי כריות כפות הרגליים של הכלב נקרעו והוטרינר חשב את רגליו. הכלב לא יכול לעמוד על רגליו ויש חשש כי יש לו שברים בגוף וכעת יעשו לו כמה צילומים.


 אתי אטלמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "ושוב אנו חוזרים על הפזמון הקבוע, על התעללות מזעזעת בבעלי חיים. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אין יום שלא מגיע למשרדי העמותה מקרה מזעזע של התעללות, אנו מרגישים חסרי ישע ואובדי עצות. חייבים לשנות אני מקווה שבכנסת הזאת יהי מי שיגן על בעלי החיים ויהיה להם לפה".