22/03/2006

הבוקר (21 במרץ) פנתה אלי גברת סטלה תושבת רח' ההגנה חולון. לסטלה יש  כלב דוברמן בן 11, אותו היא גידלה כבר באוקראינה מאז היותו בן שלושה חודשים. הם עלו ארצה לפני כתשע שנים יחד עם הכלב.


הכלב זקן ולעיתים כבר עושה את הצרכים בבית, כך קרה גם אתמול. ובעלה של סטלה, גיאורגי, ירד עם הכלב בסביבות השעה 20:00 לטיול קצר. לפתע זינק עליו משום מקום פקח ואמר לו "הכלב שלך עשה קקי". גיאורגי ביקש שיראה לו היכן הצרכים כדי שיוכל לאסוף אותם עם שקית אותה נשא עימו. אולם הפקח לא הסכים להראות לו, והחל להתווכח עימו. פקח שני הגיח מאחור במפתיע וטען כי הכלב נשך אותו ברגלו, החל "מנפח" את הסיפור לכדי דרמה שלמה. הפקחים הזמינו למקום ניידת משטרתית ולקחו את גיאורגי לתחנת משטרת בת ים.


הכלב הוחזר הביתה עוד לפני שגיאורגי נשלח למשטרה, ולביתה של סטלה הגיעה ניידת פיקוח עירונית ועליה שמונה פקחים. הפקחים הגיעו לבדוק האם הכלב מחוסן. בפנקס החיסונים רשומים היו כל החיסונים עד שנת 2003, אולם סטלה הבהירה שלכלב יש צ'יפ והוא מחוסן בכל החיסונים. הפיקוח דרשו שיביאו את הכלב כדי שיוכלו לבדוק את הצ'יפ וסטלה ירדה עימו לרכב. הפקחים הודיעו שיבוא וטרינר לבדוק את הכלב.


יש לציין כי הפקחים לא הציגו שום תעודה או מסמך מזהה. את הכלב לכדו עם לאסו בצורה אכזרית ביותר, לעיניהם של ילדיה של סטלה בני ה-8 וה-6. כל העת הילדים מיררו בבכי, מה שלא מנע מהפקחים לגרור את הכלב בצורה אלימה ולהכניסו לאוטו. הכלב הוכנס בברוטאליות לרכב וכמעט פגעו בראשו כשטרקו אחריו את הדלת. או אז הודיעו לסטלה כי הכלב נלקח להסגר לעשרה ימים.


סטלה סיפרה כי לא עדכנו אותה לאן נלקח הכלב, לא הוגש לה אף מסמך רשמי, רק הודיעו לה שאחרי שתשלם בעירייה יובררו לה הפרטים.


ברצוני לשאול את ראש העיר, מר מוטי ששון:
1. האם לפקחי עיריית חולון נגמרה העבודה ולכן כל שנותר להם הוא לערוב לאנשים תמימים המטיילים עם הכלבים שלהם, ולהתנפל עליהם בצורה ברוטלית?
2. האם סביר לדעתך שגיאורגי נלקח כמו עבריין בניידת משטרה מול עיני ילדיו הקטנים, לתחנת המשטרה רק בגלל שכביכול לא אסף את צרכי הכלב? 
3. מדוע הפקחים, עובדי ציבור, לא הציגו את עצמם בפני גיאוגרי או בפני אישתו סטלה? ואיך לא ניתן להם אף מסמך רשמי כשהכלב נלקח ממנה בברוטאליות לתחנת ההסגר?
4. איך במדינת ישראל של שנת 2006, מתבצעים כל המעשים הללו לעיני שני ילדים שנותרו בוכיים כל הלילה ללא שינה, עד שהבוקר לא הלכו לבית הספר. המחזה הזה ייחקק בזיכרונם ומדובר בטראומה לכל החיים.
5. בעיר כה גדולה, כמו חולון, אין מתקן הסגר עירוני, אולם לעשיית כסף מגבם של החיות יש תקציב, הייתכן?



אנו בעמותת "תנו לחיות לחיות" דורשים לדעת מה מצבו של הכלב ודורשים שתדאג לעדכון המשפחה  במצבו של הכלב ובמיקומו. מדובר בהתנהגות שערורייתית וזוהי בושה לעירייה שכך מתנהגים עובדיה. אנו לא נשקוט עד שיתבררו פרטי המקרה.