12/02/2006

צד אחד של הפנים של הכלב היה נשוך לגמרי, צידם השני היה מלא צלקות, מה שמעיד על נשיכות קודמות, וכמו כן, גם אשכיו של הכלב היו קרועים לגמרי מנשיכות. הכלב טופל והוא נמצא כעת אצל משפחה אומנת.


 הקרב שנערך ברמלה בשבוע שעבר הוא רק אחד מיני רבים. מדובר על תופעה. למרות שלאדם נורמלי, קשה לראות ולצפות בסרטי קרבות כלבים, יש כאלה המארגנים אותם ואף נהנים מאוד מהמראות הקשים. לעיתים מארגנים קרבות אלו, נערים או עבריינים העושים זאת למטרות הימורים כבדים.


 זוהי עוד תופעה שלילית המצביעה על כמה אלימה הפכה החברה הישראלית, המצביעה על כך כי כל אמות המוסר רוצצו, ואני כדוברת "תנו לחיות לחיות" נתקלת מדי יום במקרים נוראיים של התעללויות בבעלי חיים.


 רבים מהכלבים המשתתפים בקרבות נגנבים מבעליהם. רבים מהם גדלים בתנאים איומים ה"מכינים אותם לקרבות", זאת אומרת שכלב הוא בדיוק מה שאנו עושים ממנו. ולא משנה אם מדובר בגזע "מסוכן" או לא "מסוכן". ההתעללות מתחילה בדרך גידול ואילוף אכזרית. מארגני הקרבות לוקחים גור מגזעים גדולים וחזקים ושוללים ממנו כל יחס חיובי. כלומר הוא אף פעם לא משחק עם כלבים או גורים אחרים, האווירה מסביבו אגרסיבית בכוונה, כשהוא נוהם הוא מקבל חיזוק חיובי, אם הוא נושך או מתקיף הוא מקבל צ'ופר. כשהוא מכשכש בזנב לקראת כלב או אדם בועטים בו. הבעלים מעצב את הכלב. הכלב נהיה מה שהוא סופג מהסביבה. ואם זו סביבה אגרסיבית, הוא נהיה אגרסיבי. מה שטוב זה מה שהבעלים ביקש ממנו לעשות.


 אני קוראת לכם, לדווח על כל מידע הקשור בקרובת כלבים, בכדי שנוכל להספיק את התופעה המזעזעת הזו ולהביא את האנשים הפושעים הללו לדין.


 


בכבוד רב,


 


אתי אלטמן


דוברת "תנו לחיות לחיות"