17/01/2006

אתמול בשעות אחר הצהרים המאוחרים (בסביבות השעה 18:00) טיילה אחותה של חן גורדון, טל, עם הכלב שלה ועם חברה ליד הגשר החדש שעל הירקון – גשר ראש ציפור. פתאום הן ראו בתוך המים שתי דמויות נאבקות. הן התקרבו למקום וראו כי מדובר בשני חתולים טובעים.


טל דוידסון, לא ידעה מה לעשות והתקשרה לחן אחותה, זו התקשרה לאחד הוטרינרים התורנים של "תנו לחיות לחיות", הוטרינר עודד גולדברג מרמת השרון. יש לציין שמוקד הצלת בעלי החיים של העמותה פועל רק עד השעה 17:00. הוא הפנה אותה למוקד 106 של עיריית תל אביב, שאמורים לעזור במצב כזה. טל דיברה עם אריאל מהמוקד העירוני, וסיפרה את לו את פרטי האירוע. היא הסבירה לו כי מדובר במצב חירום וכי צריך לשלוח מישהו למקום בזה הרגע. בינתיים בעלה של חן הלך למקום לראות אם יוכל לחלצם בעצמו.


אריאל, מהמוקד העירוני, ענה בזלזול. חן שאלה "למה אם ככה אני משלמת כל חודש ארנונה לעירייה?" והוא אמר שזה מיסים על מגורים, חן אמרה שמדובר גם על שירותים נלווים, והוא ביטל אותה בזלזול.


אריאל מהמוקד אמר שאין בזמן הקרוב מי שיוכל לעזור, והוא לא חושב שיהיה מישהו שיוכל לעזור, היא נתנה לו את הפלאפון שלה ואמרה שהיא מחכה לתשובה. והדגישה ש"אם לא יעזרו לחתולים במהרה הם ימותו".


אריאל מהמוקד חזר אליה אחרי כרבע שעה, ואמר ש"אחרי כל הניסיונות, אין מי שיחלץ את החתולים.  ואין אף אדם שיסכים לקפוץ כדי להוציא את החתולים מהמים". חן שאלה אותו, ו"אם מישהו היה נופל לירקון , מה היתם עושים?", הוא ענה לה "זה בן אדם, זה לא חתולים". טל אמרה כי היא לא תעבור על זה בשתיקה, הוא ענה כי לא אכפת לו "מצידי תלכי עם זה לעיתונות".


תנו לחיות לחיות העבירה את פרטי האירוע לראש עיריית תל אביב, למנכ"ל העירייה, לוטרינר העירוני ולחברת המועצה – הגב' אורנה בנאי.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "היכן החמלה והרחמים של אדון אריאל מהמוקד העירוני, יכול היה לפנות למכבי האש, היו הרבה דרכים בהם יכול היה להציל את החתולים האלה, ולעצרי הרב הפלאפון שלי היה סגור – אני הייתי עושה הכל כדי להצילם מהזרם השוטף ומהקור הגדול ששרר במים. לפי דעתי, מי שאין לו רגישות לבעלי חיים, מקומו לא במוקד שאמור לפתור בעיות מעין אלה. אני מבקשת לדעת מה עיריית תל אביב מתכוונת לעשות בנידון. אני דורשת לקרוא את המוקדן לבירור, להגיב בחומרה ולהעמיד אותו לדין משמעתי".