15/01/2006

עיריית קרית שמונה, ביקשה מגב' עליזה להוציא את הכלבים ואף נתנה לה את תחנת ההסגר הישנה והלא פעילה. תחנת ההסגר הלא פעילה אינה מקום להחזקה של כלבים. התנאים בה מזעזעים, הכלובים קטנים וצפופים (מטר על מטר בגובה של 1.20 מ'). כלובים אלה נמצאים בתוך צריף אטום ללא חלונות. עליזה העבירה לתחנת ההסגר כעשרה כלבים אולם כבר היום יש שם 17 כלבים, המוחזקים בחשכה מוחלטת כבר למעלה משנה, תוך שהם מתבוססים בצואתם. יניב, פעיל "תנו לחיות לחיות" בצפון ראה את הכלבים דרך סדק בצריף, ולא האמין. כמו כן, ידוע כי גב' עליזה לא מאכילה את הכלבים בקביעות והם סובלים מחרפת רעב.


העירייה נחלצה לעזרתה מספר פעמים בעבר. לפני מספר שנים, פנו העובדות הסוציאליות של עיריית קרית שמונה, לדוברת עמותת "תנו לחיות לחיות", הגב' אתי אלטמן, וביקשו ממנה שתיקח את הכלבים. העירייה היתה מוכנה לשלם ל"תנו לחיות לחיות" אלפי שקלים וסוכם כי הכלבים יועברו לעמותה. רכב מטעם העמותה נשלח עד קריית שמונה, אולם גברת עליזה לא נתנה שיעבירו את הכלבים.


לפני כשנה, נלקחו מגב' עליזה 32 כלבים ובגלל מצבם הפיזי הרע, נאלצו השירותים הוטרינרים העירוניים  להמית את כולם.


לפני כשבעה חודשים הגיע לקריית שמונה וטרינר חדש והוא היחיד שלא מפחד ממשפחתה של עליזה בעירייה. הוא הוציא מכתבים על האחזקה הלקויה ועל כך שעליזה עוברת על חוק צער בעלי חיים. אולם בעירייה לא מקצים לו כוחות לקחת את הכלבים ממנה.


יניב, שהזדעזע כשראה את התנאים המחפירים בכלבייה הישנה, הלך להגיש תלונה במשטרה. עליזה התנפלה באיומים, ואמרה כי היא הולכת לרצוח אותו: "שש פעמים ישבתי בכלא, עליך אני אשב בפעם השביעית" אמרה. היום, בעקבות לחץ העירייה, נכנס הוטרינר העירוני לעליזה, ביקש ממנה לקחת את הכלבים, הוא זכה באיומים והגיש נגדה תלונה במשטרה, וכעת הגיעה עליזה לכלביה של ג'נט והסכימה להעביר לשם את הכלבים.


דוברת תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן: "אנחנו עוד לא מאמינים שהיא תעביר את הכלבים, כי כבר בעבר הגיע למקום רכב עמותת "תנו לחיות לחיות" אולם הכלבים לא הגיעו. הגברת לא יציבה ולכן סביר להניח שזה רק במסגרת דיבורים ולא מעשים. אם יגיעו הכלבים לכלביית ג'נט הם יקבלו שם תנאים טובים יותר ובכל זאת, אנו קוראים לציבור בישראל להתגייס. ג'נט לא תוכל לטפל ב-30 הכלבים הנוספים ל-200 הכלבים שיש בכלבייה, אנא בוא לאמץ, לעזור ולתרום בכל דרך אפשרית".


לפרטים נוספים: יניב: 9553751 – 04,