28/11/2005

היום (א', 27.11) התקשרה צ' שוב כשהיא היסטרית ובוכייה, וסיפרה כי היא רואה מבעד לחלון ביתה, הממוקם ממש על הגדר המפרידה בין עומר לשבט טאראבין מחזה מזעזע המתרחש כמעט כל יום. צעירי השבט, 10-15 נערים במספר, קושרים כלבים קטנים, צעירים וחלשים לגדר, כלבים שנגנבו מחצרות הבתים של התושבים בעומר. 


הילדים משסים בכלבים הקטנים את כלביהם הגדולים והמסוכנים, כלבים שהם אילפו למטרה זו. הנערים ממשיכים את העבודה אותה לא מסיימים הכלבים, והם רצים אחרי אלה שהצליחו לברוח עם מוטות ואבנים. הם מפוצצים את הכלבים וסוקלים אותם למוות.


אתי אלטמן פנתה למפקד משטרת העיירות, ואלה שלחו למקום ניידת מייד, וגם הפעם הצליחו הנערים לברוח ולהעלם מבלי שייתפסו. צוות של מתנדבים מחפשים כעת ברחבי היישוב עומר, אחר כלב פצוע שברח מהשואה שמתרחשת מתחת לאפם של התושבים שנחו את שנת הצהרים שלהם.


אלטמן פנתה ליושב ראש מועצת עומר, מר פיני בדש, שביקש לקבל פקס ובו פרטי האירוע. בנוסף פנתה אלטמן לח"כ אחמד טיבי וביררה האם הוא מכיר מישהו מבני השבט. טיבי השיב כי אינו מכיר והפנה אותה לח"כ טלב אלסאנע. אלטמן נעתה על ידי עוזר מטעמו של ח"כ אלסאנע, וביקשה לעשות מפגש לשם חינוך והסברה לצעירי השבט, בשיתוף ח"כ, אולם עוזרו ענה לה בזעם, שממשלת ישראל מתעללת בבדואים, יורה בהם, מרעיבה אותם ומשאירה אותם ללא מים. ועד אז הוא אמר "את מתעסקת בשטויות", והוא חזר על האמירה מספר פעמים. אלטמן מוסיפה: שעצוב מאוד שאלה הדברים אותם אמר עוזרו של אלסאנע, המייצג את הבדואים בכנסת. ח"כ ועוזריו צריכים לדאוג ולתמוך באי-אלימות, ואי-התעללות, ובעצם תשובתו של העוזר, הוא מעורר ונותן לגיטימציה מלאה להתעללות בבעלי החיים, בגלל, כביכול התעללות המדינה בבדואים.



אנו מבקשים למחות על הפעילות האכזרית, על ההתעללות, על האלימות, ופונים לראשי השבט בבקשה, אנא פנו לבני הנוער, למדו אותם קצת על חמלה ורחמים, כי לכל בעל חיים יש זכות לחיות, ואז אללה ירחם עליכם ועלינו מלמעלה.



בכבוד רב,
אתי אלטמן
דוברת ומייסדת
"תנו לחיות לחיות"