27/09/2005

למרות שיתוף פעולה מוצלח בין שני הגופים והצלחות רבות במציאת בית חם לבעלי החיים השוהים בכלביה –  כלבים רבים נותרו בכלביה תחת תנאים מחפירים ואיומים.
המתקן בו שוהים הכלבים הוא מתחת לכל ביקורת, זהו מתקן מוזנח, עשוי פח דקיק וחלוד ובעל תנאים תברואתיים מסוכנים. הכלובים בו מאוכסנים הכלבים פרוצים ואינם מוגנים בפני גשם, רוחות, החום העז וצינת המדבר השוררים באזור מהלך השנה.


הכלבים חולקים את מגוריהם יחד עם מכרסמים נושאי מחלות (עכברושי ענק) ומהווים כר גידול למחלות מסכנות-חיים. מצבה הגרוע של הכלביה מאפשר את כניסתם וגידולם של מכרסמים אלו ולפיכך עוזר בגידול אוכלוסייתן המזיקה. מכרסמים אלו, בנוסף להיותם סיכון תברואתי לבני האדם, תוקפים את גורי הכלבים שבכלביה וצורכים את מנות המזון שלהם.


תנאי המחייה והתברואה במתקן ממשלתי זה הינם בלתי נתפסים. הם מסכנים את בריאות בעלי-החיים, את עובדיו ואת כלל אוכלוסיית האזור – כל זאת עקב תנאיו הירודים.


בשנת 2005, בושה שעוד מחזיקים מתקן כליאה לבעלי חיים, שלפי חוק צער בעלי חיים, עוברים בעלי החיים התעללות במסגרת מתקן ממשלתי זה, ולכן אנו קוראים לך, כבוד השר, למצוא חמלה בלבך אל מול אותם כלבים חסרי אונים השוהים בתנאים מזוויעים אלה, ומבקשים ממך לתקצב את בנייתה של כלבייה חדשה וסגורה, בעלת תנאים תברואתיים משופרים שלא יסכנו את האוכלוסייה הכלבית והאזרחית בדימונה, ולסגור באחת את הכלביה הישנה.


אנו מבקשים ממך לגלות אנושיות כלפי אותם ברואי-אל הידועים כחבריו הטובים של האדם ולספק להם מתקן ראוי ונקי לשהייה עד למציאת משפחה אוהבת שתאמץ אותם.


בכבוד רב,


אתי אלטמן
דוברת ומייסדת "תנו לחיות לחיות"

אוהבי בעלי חיים שרוצים לעזור מוזמנים לפנות לשר החקלאות מר ישראל כץ באמצעות פקס: 9485835 – 03.