31/05/2005


 
  חיילים המאיישים את מחסום קרני נדהמו היום (ב') כאשר פקחים של רשות שמורת הטבע והגנים ירו למוות בשלושה כלבים ששהו באזור. "אלו כלבים שגידלנו מאז שהיו גורים", אמר אחד החיילים, "הייתי קשור לכלבים האלו, ובאמת כואב לי עליהם".


חיילי גדוד שמשון שמשרתים באזוא סיפרו כי ג'יפ של רשות שמורות הטבע הגיע בצהריים לאזור המנחת (הנמצא ליד המחסום), יחד עם קצין הגמ"ר של החטיבה הצפונית של עזה. הפקחים ירו (ככל הנראה) ברובי ציד, בכלבים המשוטטים.


אחת מהכלבות שנורו המליטה שמונה גורים לפני שלושה שבועות. במהלך הירי נפלה גופתה על אחד הגורים ומחצה אותו למוות. החיילים ההמומים לא ידעו מה לעשות עם שבעת הגורים המסכנים וצלצלו לאיציק לוי, נהג הסעות על ציר קרני – נצרים.


לוי שמסתובב הרבה באזור המחסום, הכיר את הכלבים ונקשר אליהם. הוא הגיע למקום ומצא תרמילים של רובה ציד שככל הנראה שימשו את הפקחים. "החלטתי לקחת אליי את הגורים כיון שבלי אימא הם לא ישרדו", הוא אומר, "הם הרגו את הכלבים בלי שום סיבה נראית לעין". 
 
דובר רשות הטבע והגנים, אמנון נחמיאס, מסר הערב כי החוק מורה על השמדת בעל-חיים שחודר לתחומי ישראל וכי הרשות פעלה על פי בקשת הצבא והתושבים במקום. "מדובר בכלבים שהגיעו מעזה לישראל, חברו ללהקה ורדפו אחרי מטיילים באזור", אמר נחמיאס. לדבריו, הרשות פועלת להדברת מחלת הכלבת, "הדרך העדיפה להמית את הכלבים היא באמצעות ירי, עם כל הצער שבדבר".


אולם, לדברי החיילים הכלבים נמצאו בתחומי הקו הירוק מאז שהיו גורים ולא ניתן לדעת בוודאות אם הגיעו מתחומי הרצועה.


בכל מקרה ההנחיות של משרד החקלאות הן שיש להשמיד את בעל החיים בדרכים הומניות יותר, כמו לכידתו והרדמתו. רק במקרים קיצוניים בלבד בהם הכלב הוא פראי ועלול לסכן את הלוכדים, יש להשמידו ביריות. לטענת החיילים לא נוסו כל אמצעים אחרים לפני שנורו הכלבים. יותר מזה, הכלבים הללו גודלו בידי חיילי המחסום כך שבוודאי היו רגילים לנוכחות אנשים ולא היוו כל סכנה לפקחים.


קצין בפיקוד דרום מסר כי צה"ל לא ביצע את הירי אלא, גורמים רשמים מטעם רשות הטבע והגנים, הקצין שהתלווה לאירוע אבטח את הפקחים. 


אתי אלטמן, דוברת העמותה, כבר ניסחה מכתב תגובה בעניין והוא נשלח ללשכת ראש הממשלה. במכתב צוין כי "אנחנו מבינים בהחלט כי לא ניתן שבמדינת ישראל יהיו כלבים משוטטים עקב מחלת הכלבת המסוכנת, אך אנו סבורים כי ידם של הפקחים קלה מידי על ההדק". 


אם אתם רוצים לאמץ את אחד הגורים צרו קשר עימנו בטלפון: 03-6241776