29/03/2005

בסוף השבוע האחרון נחתו בשורות קשות על פעילי עמותת "תנו לחיות לחיות": 18 כלבים שהתגוררו בפנסיון לבעלי-חיים הוצאו מהמקום והובאו לבית המחסה של העמותה בשל חוב כספי. מנהלי הכלבייה עמדו חסרי אונים מול הכלבים שהגיעו למקום, 18 כלבים שמלכתחילה לא נשלחו לבית המחסה העמוס ממילא.

עם מצוקת המקום התמידית הזו מתמודדים בשנה האחרונה מתנדבי העמותה, ומתקשים למצוא לה פתרון. מספר האימוצים שהולך ויורד באופן קיצוני, מול מספר הולך ומתעצם של פניות אנשים המבקשים את עזרת העמותה בטיפול במקרי התעללות והזנחה של כלבים – הופך את המצב לבלתי אפשרי.

מחד, העמותה שמה לה למטרה לעמוד לרשות כל אדם המבקש להציל בעל-חיים שעבר התעללות, ולמנוע ממנו חיים של סבל וייסורים, ולעתים אף מוות. מאידך, מספרם ההולך ומתמעט של האימוצים בנוסף למדיניות העמותה היוצאת באופן נחרץ נגד הרדמת בעלי-חיים למוות, גרמו לכך שבית המחסה של העמותה מלא עד אפס מקום. זו הסיבה לכך שהעמותה משלמת כסף רב לפנסיונים פרטיים אליהם מועברים הכלבים, וזו גם אחת הסיבות המרכזיות למצבה הכספי הקשה של העמותה.

יש לציין כי מדינת ישראל, על מוסדות האכיפה שלה, דוגמת המשטרה והשירותים הווטרינריים, לא מעונינת לשמש ככתובת לפניות של אזרחים מודאגים המדווחים על מקרי התעללות והזנחה. בלית ברירה "תנו לחיות לחיות", עמותה פרטית שכמעט ואינה מתוקצבת על-ידי המדינה, לקחה על עצמה את התפקיד כפוי הטובה הזה מתוך הבנה שאיש לא יתנדב לכך פרט לאנשי הארגון.

וכך, מידי יום אנשי "תנו לחיות לחיות" מוצאים עצמם מתמודדים עם משימה בלתי אפשרית. עשרות אלפי ישראלים רואים בעמותה את הכתובת הבלעדית לטיפול ברווחת החיות, אך מנגד אין הם מסוגלים לממש את המשימה המשמעותית כל-כך שלקחו על עצמם בשל מצוקת המקום הבלתי נסבלת בבית המחסה.

"אני מרגישה שהגענו למבוי סתום, נקלענו למצוקה שאנחנו לא יודעים איך להתמודד אתה, ואני פשוט נואשת", אומרת בכאב אתי אלטמן, דוברת ומייסדת "תנו לחיות לחיות". "אילו היינו מצליחים לגרום לאנשים לאמץ את הכלבים, המצב הזה לא היה נגרם מלכתחילה. וזה, בעצם, כל מה שאנחנו מבקשים. אני קוראת לציבור הרחב לבוא ולאמץ אחד מעשרות הכלבים הנפלאים שמחכים למשפחה אוהבת בכלבייה שלנו. אני מתחננת בפני כל אוהבי החיות: תנו לנו להמשיך לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב, לעזור לבעלי-החיים בישראל. תנו לנו לשמש כמצפון שלכם, זה תפקידנו ואנחנו עושים אותו באהבה אינסופית".

ניתן לצפות בכלבים המיועדים לאימוץ בפינת האימוץ

מספר הטלמסר של עמותת תנו לחיות לחיות : 2224477-057 ; מספר הטלפון: 6241776-03 ומספר הטלפון של אתי אלטמן, דובר ומייסדת העמותה: 5358421